Mitt påsklov

Sitter här och äter det sista av mitt påskgodis, på sista påsklovdagen. Våren verkade helt oförberett ta sitt sista andetag igårkväll, när jag kollade ut genom fönstret och plötsligt kunde konstatera att det inte regnade utan snöade.
Våren kanske inte är död, men den ligger garanterat rätt tungt i koma täckt av ett en decimeter tjockt snötäcke. Så, till minne av mitt lov och våren som gjorde det till vad det var;


Söndag, 1 april
Var med Macke på dagen. Snodde hans brunrandiga munktröja och gick hem för att se på film med Lisa, Tjollan och Jozzan, som sedan sov över (Till måndag)

Måndag, 2 april
Var med flickorna på morgonen, sedan ute på kvällen. Gick runt ringvägen med Mia, satt på en klippa och frös och pratade och trodde vi skulle bli våldtagna av snubbar i en bil som stannade precis bredvid oss på vägen. Mia gjorde misstaget att lämna sin pojkvän i fel sällskap ( X) ) och kvällen slutade med att vi fick två samtal; först "L ligger här och spyr" och sen "L har däckat". Så Mia sov över hos mig efter att vi väckt upp hennes pojkvän på en parkering någon stans i nynäs och sett till att han kunde sova över hos Macke.

Tisdag, 3 april
Vaknade av mobilalarmet vid åtta, eftersom att vi lovat att ringa och väcka våra fridfulla småpojkar då. Jag och Mia lökade datorn lite :) Sen kom Macke och L över och attackerade datorn och våra sängar. Efter en stund drog Lucas och Mia hem till Mia men Macke låg kvar och slaggade  i min säng.
Macke drog hem och åt och sen gick vi ut en sväng och kollade på himlen vid hamnvik och sen gick vi upp och sov hos honom.

Onsdag, 4 april
Vaknade av att Macke låg och glodde på mig och sa att jag hade legat och snörvlat hela natten. Hade gått upp och attackerat hans kylskåp då en... upprörd Robin rände in i köket och började snacka om lanlokalens fördjävliga städning. Macke sprang till undsättning och lämnade mig ensam med kylskåpet och hans syrras VeckoRevyn. (Inte smart gjort)
Gick hem vid två, till ett hem där mamma och pappa hade bestämt sig för att det vore kul att gömma undan modemet så jag inte kan sitta vid datorn. Jag var så undersysselsatt att jag tog hunden och sprang runt ringvägen.
Mys :)

Skärtorsdagen, 5 april
Var lite förkyld så tog det lugnt på dagen. Fick ett sms av Mia vid fyra där det stod "thaimat ikväll? 8)", vilket ledde till att thaimatskiosken på estö invaderades av mig och Mia på kvällen. Så satt vi på bryggan vid hamnvik och åt thaimat med ätpinnar, mer eller mindre succé kanske men det var mysigt :)

Långfredagen, 6 april
Tog det lugnt, sov länge och gick ut och sprang på eftermiddagen. Såg på Men In Tights hos Jozzan med Jenny, Frida, Debbie, Nettis, Tjollan, Nora och Jozzan. Askul :)

Påskafton, 7 april
Påskmiddag hos gudmor, gick hem vid halv tio och möttes av Mia i sällskap av Blom, Macke och Lucas.  Tydligen dissade jag Macke och då blev han så ledsen att han gick och drog en hel halv massa skit. Aha, så nästa gång man träffade honom så var han helflummig, men hade insett att jag inte dissade honom med flit så han sa förlåt några gånger. "Men det är ju bra för deej för nu kommer jag prata mycket mera =)" Precis Marcus.
Efter ett tag ute går jag och Mia hem till mig och sätter oss vid datorn. Somnar sedan alldeles för sent.

Påskdagen, 8 april
Vaknar klockan tolv av att Macke ringer. (Han ringer och väcker mig, lär aldrig hända igen) Han hade tydligen tråkigt och var ensam hemma och ville att jag skulle komma. Sätter oss vid datorn en stund, sen går Mia hem och jag går till Macke.

Annandag påsk, 9 april
Nu kommer Nettis och jag måste dra :)


Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback