One year ago

Läste i Jozos blogg, ett litet inlägg om vad som hände för ungefär ett år sen. Började fundera på vad jag egentligen gjorde för ett år sedan.

Gjorde en forskning i min dagbok och kom fram till att 23 April år 2006 var en lördag. Det var en solig dag och det luktade nysopade gator och H&M bodysplash med hallonlukt när jag och Jozzan satt uppe på sandhamn och väntade på att en kompis skulle vakna och komma ut till oss.
Vi satt på ryggstödet av en parkbänk när hon plötsligt sade "Hur vet du att han inte är kär i dig?". Jag trodde inte riktigt att jag hört rätt, för jag hade hört hans namn ganska många gånger senaste månaden utan att det faktiskt nämnts på riktigt. 

"Va?" Frågade jag.
"Ja, alltså... Du kan ju inte veta, så länge du inte har frågat", svarade hon.

Det är svårt att förstå att detta hände precis i samma tid, fast för precis ett år sedan. Jag kanske undrade då hur mitt liv skulle se ut den tjugotredje april år 2007. Kanske var det något av det vi pratade om den dagen, jag och Jozzan.
Hade vi några aningar, om att dagen ett år senare skulle vara mulen, en måndag och att jag skulle vara hemma med en av mina hundra förkylningar? Visste vi att vi inte skulle ha någon kondom att ge till Tjollan, som skulle fylla 15? Undrade vi hur våra liv skulle se ut, vilka relationer som skulle bli starkare, svagare eller rentav bara försvinna?

Visste vi nånting, förutom att vi hade alla möjligheter framför oss att ta vara på ett år, 365 dagar, tusentals minuter?

(Gjorde vi det Jozo? :) )


Kommentarer
Postat av: mia

att du lyckas vara så poetisk varje gång ull0, you rock ! :L

Postat av: Joz

Ull, vi visste inget om framtiden. Vi vågade knappt tänka den nästkommande dagen..vi var nog rädda för framtiden, men ändå inte på något sätt..det var en bra tid ull!

2007-04-23 @ 18:42:28
URL: http://jozo.blogg.se

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback