Temadag

Var i stan idag med klassen, på nån temadag om Bellman och Stockholm under 1700 - 1800-talet. Det var väl helt okej, roligare och friare än att vara i skolan. Tåg in klockan 9, lite fri tid att sträcka på benen (jag och Jeanette gick ned till vattnet och fotade lite), sen muséum.


  
 


Vi var på stadsmuséet och kollade på någon utställning, typ stockholm genom tiderna eller vad det kan ha varit. Tog lite fakta från skyltarna till vårat kommande Stockholmarbete. Inte överdrivet roligt men ganska intressant att se hur våran huvudstad, som nu har över en miljon invånare, utvecklats sen 1200-talet.
Sen på övervåningen var det en utställning om döden med föremål som folk har använt till att ta livet av sig med. Den var fräsch ^^

Sen var det lunch, typ majoriteten av tjejerna i klassen köpte lite mat och tog och satte sig på trappan vid muséet. Däribland jag :P
Sen när vi ätit färdigt och var lagom svullna tog våra lärare med oss på en promenad genom halva stan för att visa gamla parker, kyrkor och hus som Bengt (en av skolans SOlärare som råkade vara sjuk just på sin stora stockholmvandringsdag) tyckte att vi borde känna till. Mysigt med mitt exellenta sällskap, men något uttröttande.



   
  



Så vi var något döda när vi satt på tåget hem. Blev lite sur på Macke som tydligen inte fått något av mina tre sms eller mitt offlinemeddelande på msn, men skit samma :P

Nu sitter jag här och fryser om fötterna och allmänlökar, funderar på vad man kan hitta på idag. Alternativen till saker att göra när jag orkar* (*kan vara i morgon lika gärna) är

1) gå ut och springa
2) spela bas
3) sitta kvar här ändå

Lär bli trean =)

Haha aja, hoppas alla har haft en trevlig dag och inte är fullt lika sega som jag :)


Kommentarer
Postat av: Nettis

Hej Ull XD

Jag tycker att du ska spela bas

Postat av: Jojo

=) jag gillar de nya popupgrejerna =)=)=) ööh bellmanprommis- har gjort det jag med Zzz asboring!

2007-04-26 @ 19:44:13

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback