Varför?

Måste bara säga en sak.

Jag hade svårt att inte lägga märke till den uppmärksammade "tävlingen" i
iRiC´s blogg, och jag måste säga att den får mig att må lite illa.

Visst förstår jag att det är lite roligt att diskutera vem som har den bästa bloggen, men varför ska man lista de tre bloggar som är sämst? Vad får man ut av det? Är det meningen att dom som har de så kallade "sämsta" bloggarna ska ha de bästa som förebilder och försöka ändra sina bloggar utefter mallen på vad som är bra och vad som är dåligt? Och hur dömer man vad som är sämst?

Hur kan man kalla sig rättvis när man skriver "jag tycker att den bloggen är sämst, rent utsagt pinsam. hon skriver bara långa ointressanta inlägg om sitt liv".
Vad är mest sannolikt; att man skapar en blogg för att man vill vinna eventuella bloggtävlingar i framtiden, eller för att man vill ha ett ställe att skriva av sig på? Om bloggarens liv är så ointressant att läsa om, vad ska man göra? Och vad verkar vettigast, a) klaga tills bloggaren lägger ned sin blogg eller b) låta bli att ständigt klicka på länken där bloggens namn står.
 
Och "deras blogg är sämst, deras klädsmak får mig att må illa". Visst kan man inte gilla alla stilar. Men jag tycker att det kan vara intressant att se hur folk klär sig, även om jag kanske inte skulle vilja ha på mig samma kläder så kan man alltid lära av varandra. Liksom, vem klär sig egentligen som modellerna på catwalken? Få. Det är inspiration, koncentrat av mode för att vi fegisar ska våga testa nya saker.

Usch, palla.

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback