Jag (L) FTV II

Jag gick upp klockan sex i morse. Eller nej. Men det var meningen att jag skulle göra det. I vilket fall, så var anledningen till detta en tandläkartid klockan 7:55 i Haninge. Mums.
Jag gick i vilket fall upp, efter att ha fräst lite saker halvt till kudden, halvt till mamma, åt en inte jätteexisterande frukost och satte mig sedan i bilen med mamma, som skulle till jobbet och hade erbjudit sig att droppa av mig vid tandläkaren.

Så, ja. Jag fick in massa gummi och metall i munnen. Det. gör. ont. Men det är väl på tiden, om jag vill ha tänder som det går att tugga av saker, och om jag vill släta ut mina tre tandrader (ja, tre. jag har två tänder ovanför den övre tandraden och en tand bakom) till en.

Efteråt gick jag och tröstshoppade i Haninge Centrum. Det blev trots allt en del intressanta saker köpta, bland annat ett par jeans från Åhlens, en stor vit halsduk, ett par stickade vita strumpbyxor, en munktröja, ett halsband och ett par svarta shorts som ser ut att vara i typ hårt siden men som är i fejkläder, från GinaTricot. Tröstshopping kanske verkligen var det rätta ordet.

På vägen hem när jag satt på tåget satt jag och min nya vän tandställningen och funderade på en del filosofiska frågor. Vad går livet ut på? Varför finns vi? (Det var iofs mest min fråga till tandställningen) Varför susar det så mycket om tåg?

Aja. Pratar med Nettis i telefonen. Hon är på Konsum. Ska vara smakråd på färdigmat nu. Harebra.

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback