Skola slash höst.

Och förresten. Det är skola i morgon. Jag måste gå upp tidigt, igen.

Måste gå upp tidigt för att komma i tid till det sista första uppropet på första dagen av den första terminen på det sista året. Sista året på Via.

(Vad dramatiskt man kan få det att låta, jag vet att efter de första två månaderna i skolan känner man sig ganska avdramatiserad. I alla fall på den fronten)

I vilket fall. Jag hade ju tänkt skriva lite om hur jag kände inför detta sista första upprop och denna första skoldag och detta sista skolår.
För det är lite blandat. Jag skulle nog ljuga om jag skrev att jag inte saknat skolan. Okej, jag har inte saknat skolan som i skolanskolan. Inte skolan som i gå upp tidigt på morgonen, hasa sig genom halvdöda skoldagar och klaga på skolmaten, för att sedan lättat släpa sig hem men komma på att man ändå inte är ledig, utan måste plugga glosor och skriva uppsats.
Näe, det skulle jag nog kunna leva utan. Nej, det jag har saknat har nog på något sätt varit ordningen i livet. Visst, jag är ingen morgonmänniska, jag tycker att det är alldeles för roligt att vara vaken på natten för mitt eget bästa. Men jag vet ju, även om jag inte låtsas om det, att jag mår bättre när jag går upp på morgonen och inte på eftermiddagen. Och jag vet att jag för det mesta får mera gjort en sensommareftermiddag efter skolan än på en hel dag på sommarlovet.
Och, den skola jag saknat är skolan som i umgänget. Tjejerna i klassen. Faktiskt. (Speciellt luncherna, tolv tjejer runt ett cirkelbord anpassat för fem, samt långluncherna där man sitter kvar tre eller fyra och bara pratar. Varför älskar jag att prata i våran matsal?) Och, faktiskt, de (om än ovanliga) peppande entusiastiska lärare som man kommer i kontakt med.

Och i år ska jag inte vara rädd för hösten. Jag ska, inte ens en gång, tänka att jag vill vara igelkott och hoppa ned i en lövhög och gömma mig tills våren. I höst ska allt vara bra.

Och, ni underbara människor som vet vilka de är (hoppas jag), vill ni leva hösten med mig?


Kommentarer
Postat av: Lisa..

Höst rockar(förutom att den ä mörk å trisst) för då kan manhoppa i massa lövhögar(A)

Postat av: evelina

mohahah vi börjar på måndag

2007-08-21 @ 23:34:07
URL: http://delightful.blogg.se
Postat av: Mattsin

I, for sure, vill leva hösten med dig :)
(fast jag lovar att jag ibland kommer vara quite a pain in the ass. Bara så du vet.)
(och jag saknar dig, btw)

2007-08-22 @ 00:22:22
URL: http://www.achancetobreathe.blogspot.com
Postat av: Julia

Jaa, lövhögar äger :D Fast inte så mycket när det är man själv som krattat ihop dom, och sedan får för sig att hoppa i dom, och måste börja från början igen...
Haha, hur kan du lova det? :P

2007-08-22 @ 08:37:13
URL: http://enjulia.blogg.se
Postat av: Mattsin

Fast jag fattar inte det där med skola slash höst. Slash har ju inget med hösten att göra. Och definitivt inget med via att göra. Inte med någon skola, så vitt jag vet. Han var ju vuxen på 80talet, typ.
(jaa, jag vet. Lamt skämt.)

2007-08-24 @ 20:42:27
URL: http://www.achancetobreathe.blogspot.com
Postat av: Ett meddelande till Philips humor:


Läs mitt nästnästnästa inlägg. Och gör det som står där.

2007-08-24 @ 20:55:12
Postat av: Mattsin

huh ?

2007-08-24 @ 20:59:30
URL: http://www.achancetobreathe.blogspot.com
Postat av: Julia

(Det som innehåller många ö:n)

2007-08-24 @ 21:00:16
URL: http://enjulia.blogg.se
Postat av: Mattsin

aah... taskigt :P

2007-08-24 @ 21:02:42
URL: http://www.achancetobreathe.blogspot.com
Postat av: Som sagt, det var ett meddelande till Philips humor

-

2007-08-24 @ 21:04:43

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback