Lucia

Länge sen jag skrev sist.

Lucia på Kulturskolan nu. Jätteroligt, bra stämning och allt går liksom ... Bra :)

Sitter längst bak vid ljud och ljus med Emma och vaktmästare Ronny (även kallad "Arga gubben i källaren"), en upplevelse kan man säga. Men vi har det rätt trevligt där i båset, jag och Emma dansar och viftar åt kören att sjunga högre, och Ronny som skäller och garvar åt oss när vi vimsar bort oss med spakarna och knapparna.

Inledde dagen med att blanda ihop idag och i morgon, kom halv åtta i stället för tio över åtta. (Varför kommer jag alltid antingen för tidigt eller för sent?) Hade rep hela morgonen,  lärde mig grunderna av hur man sköter ljudmanicken, (som jag inte vågar kalla mixerbord eftersom att jag inte är säker på att det heter så), och satt sedan och lekte med spakarna resten av dagen.
Har hittills haft tre föreställningar, det har gått jättebra :) Bra band och jätteduktiga sångare också. Det känns konstigt att tänka att dom där som tar plats på scen är personer man brukar se morgontrötta i korridorerna varje morgon och som står efter en i matkön varje lunch.

Fick finbesök idag också. Plötsligt under en repetition stod Philip bland bänkraderna och det var inte så att jag reagerade riktigt först. Det var där jag hittade honom och det känns som om det är nåt som fattas när han inte är där på scen med sin gitarr. (Nollfem var han ju killen i jättestora kläder som stod på scenkanten spelade elgitarr. Året efter var han människan med basen nedanför knäna som skruvade ned ljudet på min bas när jag glömde det .... Ja, nollsju så var han ju min officiella plektrumhämtare)

I vilket fall så var det andra som reagerade på att han var där mer än jag, som verkade tycka att vi två var något att ta kort på. Först var det Mia och Tina som stod och "aww":ade vid scenkanten och knäppte av ett par bilder. Sen Agnes och Frida ... Blev kanske lite förvånad när jag såg några sjuor sitta med mobilkamerorna halvt gömda men riktade åt oss och flina åt mig när jag upptäckte vad dom gjorde, men ja. Som Philip sa, "så är det att vara ihop med en kändis".

I morgon blir det två (eller tre..) föreställningar på dagen, och sen är det tack och adjö och ridande Luciatåg på
Spirit.

Vet inte om jag kommer att skriva nu på ett tag, det är kanske rätt fullt upp sista dagarna i skolan. Men tills vidare får ni ha det bra och äta mycket lussebullar .. :P

Kommentarer
Postat av: Mattsin

Åh. Jag saknar det så förjävligt... musikshowerna på via var fan någe special. Är det något som suger med gymnasiet är att det inte blir någe mer shower med Dig, rolle, håkan, ronny, ray, eller någon annan från skolan.. Jag blir typ ledsen på riktigt när jag tänker på det ju :( Kanske får ha shower med dig sen iofs, om du väljer nynäs estet, men aa... det är ju ändå inte samma grej. :S

Postat av: Julia

..... nu kom jag på att jag bara har en komma nollfyra shower kvar med Håkan Herre ... HUR SKA JAG KLARA DET HÄR PHILIP?

2007-12-12 @ 22:41:07
URL: http://enjulia.blogg.se
Postat av: Mattsin

Haha, jag vet inte :S Bara kämpa med att leva utan det :P

2007-12-12 @ 22:42:36
URL: http://www.achancetobreathe.blogspot.com

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback