lördag

Jaha, då var lördagen snart slut, och jag sitter här och funderar på vad jag egentligen gjorde av den.
Ingenting, kommer jag fram till. Men det känns ändå inte bortkastat.

Vaknade vid halv elva (från en mycket trevlig dröm där Nynäshamns "centrum" såg ut som i Visby) av att mamma och pappa sjöng "Vi Gratulerar" och kom in med en liten hög paket. Trots att det var en trevlig överraskning jag kunde verkligen inte komma på varför. "Du hade namnsdag igår" blev svaret.

Så vi gick ut i vardagsrummet och åt mackor och choklad med vispgrädde framför brasan, och jag öppnade paketen. 
Det visade sig att mamma hade varit alldeles för shoppingsugen och alldeles för nära ett Stadium. Ett par nya gympaskor, ett par shorts och en svettavlägsnande T-shirt fick jag, kändes som alldeles för mycket för en vanlig namnsdag men hon sade att hon tyckte att jag behövde nya grejor inför vårens löpning så det var bara att tacka :)
Pappa har lirat nere i garaget med sitt band sen två, så jag har varit ensam hela dagen, det var tråkigt att Marcus inte kunde sova här som vi hade tänkt, men det blev väl hyfsat ändå.

Aja, ha en fortsatt bra dag :) (ca. 20 minuter kvar)


Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback