Musiksmak

Pappa kom just in och frågar vad det ÄR jag lyssnar på egentligen. Tidigare på morgonen har han kommit in och intresserat frågat "Vilka är det här?" ett par gånger. Nu står han ute i hallen och predikar till en lite smått road mamma att "Det är inte nyttigt! Dom ska frigöra sig, döttrar ska inte ta efter sin pappas musiksmak!"


Ähum.

Men undrar egentligen hur det är med att bli påverkad av andras musiksmak.
Jag vet många som lyssnar på ungefär samma musik som sin pappa. (Aldrig hört om nån som tagit efter sin mamma dock, kan bero på att i alla fall min mamma lyssnar på Enya, Lugna Favoriter, etc) 
Jag vet att Macke har tagit efter sin pappa. Och jag tror att han har påverkat mig också lite. Och nu när han spellistasäger det så lyssnar jag nog faktiskt mer och mer på samma sorts musik som Karin (min syrra, jag snor mer och mer musik från hennes musikmappar) och jag har alltid tyckt att hon och pappa lyssnar på ungefär samma musik... Och sen har jag nog fått Good Charlotte från Jozzan... Lite Clash och The Cure från Macke... Marit Bergman från Jeanette på sätt och vis. Och Karin.

Sen råkade jag nämna att jag fått rätt mkt musik från Macke. Pappa har redan erbjudit sig att betala bröllopet.

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback