Shiiiiiiitmånga frågor

1. Vilken svordom använder du mest?
Jag svär inte så mycket ... Men när det nu blir så, så kan det bli vad som helst
2. Äger du en iPod?
Nope
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Väckarklocka..?
4. Hur många resväskor äger du?
Inga
5. Använder du flip-flops?
Inte ofta
6. Var köper du dina matvaror ifrån?
ICA Kvantum
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Jag är oftast den som fotar, inte bara för att jag tycker om att fota, utan också för att jag hatar risken att få se ett dåligt kort på mig själv. Det är så deprimerande :P
8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Music and Lyrics
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
En vän såklart, eller flera
10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Jag vet inte, jag skulle nog inte kasta mig över något direkt, men eftersom att det enda jag köper, (i princip), är godis och kläder så skulle det väl bli något av dom.
11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Haha... Har någon inte kallat mig lat?
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Det har hänt, men det har varit sån här med örtgrejs som är typ ... Ofarligt x)
13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Could be Sahara Hotnights
14. Vilken är världens bästa artist just nu?
Jag? Äe, jag vet inte ... Har svårt att säga vem som är allra bäst :P
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Nej, inte den här veckan, tror jag :P
16. När var senast någon stötte på dig?
Definitionsfråga :P
17. Vad åt du till middag senast?
Värsta dundermiddagen typ, lövbiff, pommes frites och bearnaisesås. (Bara för att alla andra säger b-sås, för att dom inte kan stava. Bara för att jag kan det)
18 Använder du huvtröjor?
Klart jag har, men mina egna använder jag typ inte (a) Philips viatröja istheshit! :D
19. Kan du vissla?
Jaa, på två sätt :P
20. Vem var den senaste som ringde dig?
Philip
21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Jag ... är typ aldrig på nöjesfält :$
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Jag tror att alla någon gång fått ord bakom ryggen, så, ja.
23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
08
24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja, men hallå? När jag var liten? Nu med!
25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Inga kommentarer.
26. Hur många syskon har du?
Ett
27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Väldigt olika :P
28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Eehm? Vad det än är så är det väldigt pinsamt. 
29. Äger du några popband t-shirts?
Nope :P
30. När flög du senast?
Hem från Toscana, i juni
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fyra som står precis vid, kanske en på sidan av.
32. Läser du för skojs skull?
Ja :P
33. Pratar du några andra språk?
Pratar och pratar? Har ju MVG i engelska, och sen kan jag ju faktiskt säga Hej på franska efter tre års intensiva studier.
34. Diskar du din egen disk?
Olika, har diskmaskin, och är lat, men jo, jag diskar ibland.
35. Har du gråtit offentligt?
Offentligt? Och gråta, betyder det när man var liten och slog sig, (jag grät iofs inte då, utan skrattade, men ändå) eller typ känslosamt? Har gråtit inför ? En kompis, och mitt ex. Och mina föräldrar. Och min gudmor. Fast inte på en och samma gång. Och någon gång i klassrummet. Och nån gång när jag var ute och gick. Men i övrigt... Nej (a)
36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Inte laptop iaf =)
37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Jag? Typ, hatar att inte kunna saker. Så saker som jag inte kan, försöker jag lära mig (a)
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Nepp
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Jag skulle aldrig förvänta mig nåt sånt, eller ens tänka på det egentligen, men det skulle ju vara en positiv överraskning. Fast, om det var mycket pengar det handlade om så skulle jag nog insistera på att betala själv ändå :P
40. Kan du kasta macka?
Har kunnat, typ två eller tre studsar när jag var liten, men har inte testat på länge :P
41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nope
42. Vad har du med dig in på bion?
Godis, och typ Loka.
43. Vem var din favoritlärare och varför?
Jag vet inte riktigt, vi har flera bra lärare, som är bra på olika sätt. Det är svårt att döma vem som är bäst av en riktigt positiv lärare som får en att vilja kämpa uppåt i ämnet, eller en väldigt pedagogisk lärare som verkligen får en att förstå. Så? jag vet inte. 
44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Höh?
45. Vad har du för väder?
Typ? Tråkväder. Jag vill ha sol. Men det är typ? Solmoln.
46. Har du en blogg?
Nej.
47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Eehm..
48. Gillar du att flyga?
Beror på hur länge, flyget till Australien var väl kul i starten, men inte så kul efter 10 timmar, när man visste att man skulle sitta 20 till. Jag typ? Tycker om att lyfta :$ Men det är lite tråkigt att flyga.
49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor, fantasi, omtänksamhet och intelligens, typ :P 
50. När sov du senast på golvet?
Jag vet inte riktigt
51. Vilken är din favoritdrink?
Lemonad :L
52. Gillar du din boende-situation?
Nja, just nu är mitt rum lite messed up men aa? I övrigt, ja :P
53. Vilken är din mammas hemstad?
Jag vet inte riktigt vad man ska bedöma som hennes hemstad, hon är född i nån liten by i Norge, sen har hon ju vuxit upp i Tungelsta och Nynäshamn, för att sedan flytta till Paris, för att flytta tillbaka och nu bor hon ju i Nynäshamn. 
54. Din pappas hemstad?
Nynäshamn.
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Sova?
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Jag är sällan "fullbokad", men det händer att jag stressar, bara för att jag är så dålig på att ta hand om min tid.
57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Inte alls
58. Vilken är din favoritfrukt?
Olika, vid olika tillfällen. Just nu kiwi.
59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Det händer, men oftast kollar jag efter vitaminerna
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
16
(oh shit, förresten...)
61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Heh (a)
62. Tror du på liv på andra planeter?
... Jag vet faktiskt inte. Ingen aning. Har läst om vad andra tycker men aldrig riktigt tänk på det själv. Jag tror. Äe, jag vet inte.
63. Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
Jag har varit arg på ganska många det senaste dygnet, Ron i Harry Potter (läser sista boken just nu, därför) och sedan samtliga medlemmar i min familj ... Och min hund som inte ville stå stilla när jag badade henne i morse
64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Jag vet inte ... Jag tror inte att Gud, i den benämningen, är varken kvinna eller man, utan snarare... En kraft. En god kraft. Äe, svårt att förklara.
65. Vad var det senaste du åt?
Osötat engergibröd med bregott och skinka med extra röksmak :O
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Man kan ju inte säga "jag kommer bättre överens med killar", för det är ju fortfarande individen, och inte könet, som avgör huruvida man kommer överens eller inte :P
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Det var min storasyster som sa "hon heter Julia". Och... så blev det så.
68. Gillar du senap?
Inte så att jag vill äta det med sked, men i kombination med annat kan det vara helt okej.
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det beror på, på vilket sätt det känns svårt. Jag tror att, för det mesta, så sätter jag mig och skriver när jag mår dåligt. För på så sätt får man ur sig lite känslor, och sedan kan man läsa det hela och tänka "det är inte så illa. Det här klarar jag"
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Jag skulle nog vilja :P
71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
King Kong. Nej, jag vet inte. Det är väl mera mina vänner som vet bäst :P
Ni får gärna svara på det här bland kommentarerna :P
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Njäääe
73. Tycker du om att krama folk?
Jag kan tycka att det känns konstigt att krama folk, bara sådär "heej" - kram -, men jag kan få ryck ibland när jag verkligen känner att jag vill krama nån. Då gör jag det :P
74. Skulle du säga att du är trendig?
Allting är relativt.
72. Äger du en digitalkamera?
Jag är iofs lite kär i min kameramobil, men annars har snor jag pappas digitala.
73. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Mamma jämför mig med kändisar ibland. Typ "aa, men henne är du ju lik!". Jag säger "nej" då, men det är ju ändå jämförelser.
74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Nja, det beror på hur viktigt det känns.
75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Oj. Eehm? Jag gråter så fort det blir lite sorgligt i en bok. ... Jag orkar inte rabbla :P
76. Tycker du att du är attraktiv?
Inte i morgonfrilla och gammal sovtröja med Musse Pigg på kanske ...
77. Vad är du allergisk mot?
Jag har ingen speciell allergi, på det sättet som man menar här. Men alla människor är ju allergiska mot saker, till exempel giftig svamp? (a)
78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Neej :P
79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Ehm.. Jag har hört pratat om Julius och Mårten. Jag är nog glad att jag blev tjej, trots allt.
80. Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
Alla :D


Frågor tagna från
Jozos blogg.


Kommentarer
Postat av: Mattsin

"49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor, fantasi, omtänksamhet och intelligens, typ :P"
Oh, crap.. :P

Postat av: Julia

Ja, den där sista rök ju du på.. ;D

2007-07-30 @ 11:03:23
URL: http://enjulia.blogg.se

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback