Jag (L) FTV (som de så vackert kallar sig i smsen)

Just nu är det så att jag älskar folktandvården.

Det är såhär att om man står med i deras journal (eller vad det heter) så får man sms med påminnelser om tiderna. Och nu var det såhär, att igår fick jag en sådan påminnelse där det stod att jag hade en tid hos tandläkaren idag klockan 14:00. "Konstigt", tänkte jag, för jag hade inget minne av att jag hade fått en tid så snart. Men, som vissa av er vet, så brukar jag tro på det folk säger till mig, så när jag väcktes i morse av pappa som var hemma på lunch så skyndade jag mig för att hinna ta 13:06tåget. (Var något trött efter en ganska lång men ganska trevlig natt med telefonsamtal under två täcken)

Jag hann i alla fall med tåget, och när jag väl var framme i väntrummet på Folktandvården i Haninge och ska anmäla att jag är där, så säger hon i expeditionen "Är du säker på att du hade tid idag?". Jag, trött, började ana något men var för varm för att bry mig, visade smset och fick svaret "det måste vara någon annan som har skrivit in sig på det här numret. Jag ber så mycket om ursäkt, ha en trevlig dag!"

Trevlig dag. Ja, det ska jag ha.

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback