Lite "klag"

Jag är trött. Alltså vill jag klaga lite.

Jag har massa känslor på ingång. (Ja, alltså... Blä. Jag är inte svag. Jag känner mig inte svag. Men om jag skriver allt det här så kommer jag verka svag. Men jag kände inte igen honom. Han hade ny tröja. Och jag skrev en massa till saker här. Men sen markerade jag allting och tryckte på backspace)

Det känns som att jag behöver något att fylla insidan med (förutom godis), men allting känns så ytligt. Ville läsa någon annans tankar, för att slippa tänka mina egna. Letar bland bloggar, men var hittar man tankar? Vart man än kollar så kommer det, Dagens outfit, Ååh titta vilken underbar tunika jag köpte idag, perfekt för svala sommarkvällar lalala, Jag vill ha ett par röda lackskor, någon som vet var jag kan hitta det?

Och i vilken tidning man än öppnar så står det ändå inget annat än hur man ska bli den perfekta människan - hela receptet från början. Såhär ska du göra för att chefen ska älska dig, så ska du göra för att få Honom att avguda dig, så ska du klä dig, såhär ska du se ut ... Såhär får du drömkroppen, såhär anordnar du den perfekta festen. Med dessa hudprodukter (för bara två hundra kronor burken) får du den perfekta hyn. Lukta som Victoria Beckham. Förstå dig på din vän. Förstå dig på din pojkvän. Följ de senaste sex-trenderna.
Bli snygg. Bli snäll. Ställ upp på alla. Gör så och så - så blir ditt liv perfekt. Köp det här så blir du lycklig.

Ju mer man tänker på det, desto mer känns det. I den här världen ska människan inte låtsas som om problemen finns. Varför klaga, när man kan köpa sig lycklig? Ozonlagret blir tunnare och tunnare och växthuseffekten och de stigande temperaturerna blir ett faktum - "åh så jobbigt, men det är inte vårat problem, är det? Och vi tar väl bilen in till stan älskling, det är så smutsigt och otrevligt på de där kommunala tågen."

Var gömmer folk tankarna? Vem skriver om det som verkligen betyder något?

Kommentarer
Postat av: Jozzan

Jag tror att dom döljer problemen för att få folk att tro att dom är så perfekta. Men alla vet ju att ingen kan vara perfekt.. :S

Postat av: karin

du!

2007-06-26 @ 11:34:49

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback