dagbok

Jag började skriva dagbok i november 2006. Sedan dess har jag skrivit ut två böcker och är halvvägs på min tredje nu, en gul med vita blommor på.
I början när jag skrev var det alltid "hm, vad ska jag skriva idag?" Jag ville läsa det sen, men när allt var så igenomtänkt så kom jag alltid ihåg det efteråt, samtidigt som det inte var särskilt intressant heller.
Nu kan jag känna behov av att skriva. Jag bara sätter ned pennan på pappret så skriver den ned vad jag tänker. Samtidigt som jag tänker det. Fast mer strukturerat.

Igår läste jag igenom  min gula dagbok, den jag började med i början av oktober. Jag kom på hur mycket mitt liv  gått upp och ned på sista tiden utan att jag egentligen lagt märke till det, och funderade på vad jag skulle få för reaktioner om jag lät någon läsa det. Kanske skulle de förstå mig. Kanske skulle de läsa om vad jag skrivit, om hur mina dagar sett ut och vad jag tänkt.

Vad vet jag.


Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback