Stövelåkning

Kom kanske inte hem riktigt klockan fem, men jag snackade ju om ett till inlägg idag och man måste ju hålla vad man lovar ^^

Vägen till dopet gick inte precis som vi förväntat oss. Vi var ute i tid men när vi var nästan framme så stod det plötsligt en bom i vägen. Vi träffade ett par med en barnvagn som sade att det var två mil runt om man skulle köra bil och två kilometer om man skulle gå. Dopet skulle börja om tio minuter, och med visionen att vi skulle köra fel i baktanke tog vi på oss våra jackor och gick förbi bommen.

Matilda skulle döpas i en kyrka som ligger i ett naturreservat, så vägen var ju inte särskilt plogad. Och stövlarna som jag köpte igår visade sig inte ha så grov sula. (Det innebär att de skulle fungera bättre som skidor än som snöskor)
Det hela slutade med att Karin och mamma fick stå på varsin sida och hålla i mig och typ dra mig fram till kyrkan. Hm...

Dopet var i alla fall jättefint, Matilda var jätteduktig och tittade bara intresserat på prästen och alla människor som kollade på henne. Så söt <3 :)

Efter dopet fick vi en farligt god oxfilé och potatisgratäng med ruccolasallad, sedan var det presentöppning och sedan var klockan plötsligt fem och alla hade plötsligt åkt hem.
Pappa är gudfar så vi var kvar lite längre, men sen på vägen hem höll jag på att somna i bilen och mamma skjutsade mig direkt upp till Macke, där jag slängde mig i hans säng och typ somnade. Sen såg vi lite på Melodifestivalen och pratade, och nu sitter jag här och äter äpple :)

Har varit en bra dag men nu är jag väldigt trött...

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback