Blogg..?

Jag vill inte försvara mig i min blogg, för det är fegt att attackera någon via internet. Om det dessutom är en offentlig sida, där alla kan läsa och förstå precis vem det handlar om, men inte kunna klaga för "hur vet du att det handlar om henne?"

När jag tänker efter så kanske man ska lägga ned hela bloggandet. Sluta läsa, sluta skriva. För när man skriver, då tror folk inte på en. Stör sig på en, irriterar sig på att man skriver för opersonligt och för ytligt, sen om man någon gång skriver om känslor så tror folk att man bara vill ha uppmärksamhet.
Sluta läsa. För att uttrycka sig genom ord i en blogg blir för många ett sätt att uttrycka saker man inte vågar berätta annars. Man vill ha medhåll men är rädd för att riktigt stå för sin åsikt. Detta är nog bra för vissa, men gör många ledsna och besvikna. På varandra, på sina kompisar och folk man inte ens känner.

Vi är internetgenerationen, vi kan inte ens se varandra i ögonen IRL längre. Vi kollar in folks bloggar och presentationer på diverse internetsidor, bildar oss en åsikt genom att titta på de poserade bilder och de utvalda ord folk lägger ut.

Men en människa kan inte lägga ut sig själv på internet, det går inte. Man kanske skriver en djup blogg eller visar bilder ur sitt liv, men det fattas ändå en så himla stor bit som gör att människor inte får en full bild av en. Det saknas personlighet, miner man gör när ingen ser, röst och kroppsspråk. De första sätten människan hade att kommunicera med varandra med.

Kanske borde vi alla ge oss en tid, helt utan dator. Försöka framföra det man vill genom att tala med varandra, öga mot öga. Men frågan är, skulle vi klara det?


Kommentarer
Postat av: evelina

sluta inte blogga, din blogg är en bland de få bloggar jag verkligen läser


Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback