värsta långa inlägget :O

Sitter här och halsar massa vatten, mitt nya beroende. Min hobby. Typ, när jag inte har något att göra; går och fyller en 1,5litersflaska med vatten och dricker upp det. Billigt och underhållande.


Är sådär skönt trött som man är när man har sprungit runt ringvägen med Mia. (Första gången jag gjort det men jag känner mig så nu. Alltså är det såhär jag har känt 100% av gångerna) Nån lärare i skolan råkade under någon av våra uppmärksamma stunder nämna att Lunken är nästa onsdag. Hehe... Typ, jag ba "nästa vecka?! den är väl om en månad typ?!".

Alltså, dags att lägga sig i hårdträning. Jag och Mia fick godkänt av min paapa med att ta den klippiga delen av ringvägen (ungefär 3.2 km) på 15 minuter. Typ stolta, och så sprang vi ut till norrhagen och sprang ned och upp för den där jobbiga backen som man dör i. När vi var på väg ned för den igen började det regna, och Mias öron typ gjorde ont så vi stannade och gick resten av vägen. Man ska ju trappa upp ganska långsamt säger alla och vi bestämde oss för att vara lite ansvarsfulla :)

Det var värsta mysiga sommarregnet och vi började prata om sommaren. Tidigare har jag haft en ganska bestämd bild om hur min sommar ska se ut, jag hade den liksom inramad. Om jag ska vara ärlig så kändes nog de mesta ganska inramat.

I vilket fall, jag var ganska säker på hur min sommar skulle bli. Inte dålig, men det var bara inte så att jag kände nåt liksom "wiie :D" när jag tänkte på sommarlovet. Jag var trött. Jag orkade inte planera någonting.

Nu har allt plötsligt fått ett helt nytt ljus. Liksom, jag ser det ur ett annat perspektiv. Jag ska ut på sjön. Jag ska till Toscana. Jag ska bada med mina kompisar och jag och Mia ska springa i shorts och sportBH på morgonen innan någon har vaknat.

Något ska hända i sommar, något som jag inte känner till och som kommer påverka mitt liv. Jag insåg det, att såna saker händer varje sommar. Det gjorde det förra sommaren.

I vilket fall, vi gick hem till mig och tog varsin dusch o lökade lite, sedan fick vi lite ångest över att vi brände kalorier. (Som jag tänker skylla på nu :)) Så vi bestämde oss för att dra till Arena och beställa pizzor med extra ost och beanaisesås. Flottigt och trevligt :)

Sen cyklade vi hem till mig och hämtade Mias mobil, sen gick hon och jag spelade lite bas. Och nu sitter jag här :)
Är nöjd med dagen. Jag tror att jag kände en dag som förut.


Kommentarer
Postat av: emson

ull, jag gillar dina långa inlägg! (a), då känner jag mig inte så mobbad ;)

Postat av: Mattsin

ehm, du har inte hört talas om att när man tränar för något som lunken, så ska man vila ungefär en vecka innan loppet är? :P

2007-07-01 @ 11:12:49
URL: http://www.achancetobreathe.blogspot.com

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback