Är det här..?

Jag har funderat.

Jag kan inte säga att jag sett mycket. Men jag har sett sprickor öppnas mellan vänner som sagt "för alltid". Jag har också sett personer gå ihop för att de är rädda för varandras konkurrens. Jag har hört folk säga "det är fel på mig, varför har jag inte hittat kärleken?" Jag har sett svek. Jag har sett folk stänga in sig bakom persienner och låsta dörrar med tårarna som ända sällskap. Jag har sett fejkad vänskap men också äkta vänskap som kastats iväg på grund av vad någon annan tycker. Jag har sett människor som sagt att de älskar varandra svika varandra gång på gång, sett dom som en gång grät i varandras armar skita fullständigt i hur den andra mår. Jag har läst om krig och om dödsmisshandel.

Och jag har läst att det här är världen vi ska leva våra liv i.

Allting krockar. (Och jag kan inte uttrycka mig, den här texten fick ingen inlevelse alls. Förlåt tanken som inte blev bra uttryckt)


Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback