Bloggtoppen och stallet.

Tio i elva, sitter inne och kollar en massa ointressanta bloggar. Egentligen förstår jag inte varför jag ens kollar på bloggarna på blogg.se's aktiva lista. Det är liksom så krystat, det märks så tydligt att bloggarna verkligen tänker efter vad läsarna skulle tycka om att läsa. Och det resultatet är att det bara står precis samma saker i varje blogg. Jag tycker typ att Veckorevyn känns mer personlig att läsa. 

I morgon ska jag stalljobba, jag tror att jag blivit sjuk eller något, jag längtar faktiskt. Det var länge sen jag längtade så mycket efter att komma till stallet, kanske känner jag mig hemma där igen.
I går var det hoppning och jag red Charade. Det gick riktigt bra, hoppade åttio nånting. Jag brukar inte tycka att hoppning är särskilt kul efter en gång när jag ramlade av mitt i ett hinder. Blev nervös varje gång jag red mot ett banhinder, det var inte särskilt roligt när alla mina kompisar tyckte att hoppning var det bästa inom ridningen. Men det känns som att jag kommer över det mer och mer, och jag vill ju liksom tycka att det är kul, för det ser så kul ut när folk verkligen gör det bra. Så aa...
Är jätteglad över dom nya stövlarna också. (Tack, Kalles mamma!) Mina förra ridskor hade jag gått in jättekonstigt så skänkeln blev alltid jätteostadig, men nu när jag fått lite stabilitet i ankeln har sitsen blivit mycket bättre. Och ja, jag vet inte, kanske är det lite det som gör att jag trivs bättre i stallet nu. Plus att jag vet att till hösten kommer jag ha en nästan egen liten polle att sköta om. (Liten och liten förresten, han är över en och sextio fick jag veta idag. Högre än Seabiscuit ;))

Aja, kanske borde försöka få lite sömn eller nåt nu. (Ofta jag kommer somna ändå) Meen, aa, ses eller nåt :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

nästan egen häst på nrk eller?

2008-04-14 @ 18:00:27
Postat av: Julia

Vem frågar? ;P

2008-04-14 @ 18:44:15
Postat av: malin

malin:) ska den vara på NRK eller vadå?:)

2008-04-15 @ 13:55:40
Postat av: Julia

Malin vem? x) Neej, den ska vara på kalvö tror jag :)

2008-04-15 @ 19:30:39
Postat av: elin aller

ska du köpa häst som ska stå på kalvö !? jag har också min häst där :)

2008-04-16 @ 16:23:23
Postat av: Julia

Det är min farbror som har en unghäst på fyra år som ska komma hit från gotland i september, och han ska stå på Kalvö :) Vad bra, då kanske vi kan rida tillsammans :D Hoppas du har en lugn häst? x)

2008-04-16 @ 21:06:23
Postat av: elin

aha, då vet jag vem han e. våra hundar brukar leka när han e där :) ja visst kan vi de :D lugn, nja de kan jag inte garantera om det är flera med, men han sköter sig nog ;)

2008-04-25 @ 13:56:38

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback