Är det mörkret, är det stressen, är det vintern, är det Stockholm, eller livet?

Just nu är jag lite less på den här staden. Lite less på det här landet. Lite less på den här världen kanske. Less på att alla ska hålla på och tycka en massa hela tiden. Klanka ned och kasta okonstruktiv kritik omkring sig. Strö elaka ord över andra och låtsas att man själv är bäst som insåg hur dålig den andra var.

Ligger i sängen. Det är kallt. Det är mörkt.

Gitarren ligger på golvet. Det är tyst.


Ibland så är jag fast
kan du känna likadant?
Att allt man gör är bara plast
och faktiskt föga intressant.
och ibland är allting kaos,
jag blir mörkrädd mitt på dan

Ibland behöver jag en paus
och är Du hyfsat likadan
kan vi gå vilse genom stan.

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback