Drömmar

Jag måste säga att man ibland blir lite chockad över hur drömmar gör sig lite sådär extra intressanta på morgonen när man funderar på att vakna. Ungefär som kvällstidningar som vill sälja lösnummer. Dom blir sådär extrema och ... Sjuka.

Innan jag vaknade drömde jag att jag var på en båt. En kryssare tror jag. Ett par som jag känner till hade fått en bebis som hade aslågt hårfäste och jag ville sova i en gigantisk säng som stod på nån allmän plats. En Gibson Explorer flöt förbi utanför fönstret ...
Sen var det dags att ta sig hem. Jag var tvungen att leta efter min cykel(!) på perrongen så jag hann inte in genom dörrarna innan tåget började åka, så jag kastade mig in i styrarhytten, där tågföraren garvade lite åt mig men lät mig sitta fastklämd i dörren. Sen spårade tåget ur uppe på en hög bro och då var Olivia där plötsligt. "Vi har spårat ur, vad jobbigt", sa hon. Sen gick vi i luften. Vi var lite rädda att vi kanske inte skulle kunna gå i luften för evigt så vi tog oss in i någon halvfärdig byggnad som hade massa säckväv runtomkring sig.
Där inne träffade vi Kenza och hon sa att vi var tvugna att gömma oss. Vi gömde oss ett tag, sen föreslog jag att vi skulle springa i stället. Det gjorde vi, men i dörröppningen ut från vårat gömställe träffade vi snubben som vi gömde oss för och då fick vi springa. Vi sprang i en korridor som mest såg ut att vara tagen ur en skräckfilm eller nåt, så att säga. Med galningen efter oss.
Till slut kom vi ut på något som liknade en balkong och psychot pekade på sina blomlådor och berättade att allt han gjorde gjorde han för dom. Och så började han berätta om sin tragiska barndom där han mest av allt velat ha blomlådor och en ukulele. Under tiden han berättade det blev han snäll. Vi gav honom en ponny, en ukulele och gödsel och hela drömmen slutade med att han åkte iväg i en bil med en Övningskör-skylt på ...

Ibland undrar jag vad som pågår i mitt huvud. Jag hoppas nästan att ingen läste det där och nu sitter och försöker analysera mig.

Skit samma.

Jag vet inte riktigt vad som händer idag, funderar på att tvinga mig på någon av mina vänner. Jag sitter med Olivia på msn och hon konstaterade precis att Friday I'm in love är soundtracket till Andra avenyn. Jag har inte ätit frukost. Jag borde äta frukost. Och fixa håret. Och klä på mig. Först och främst ta mig ur den här stolen ...

Det är en helt vanlig lovdag alltså.


Kommentarer
Postat av: Mattsin

En Gibson Explorer? Aah, du börjar lära dig ;)

Postat av: Julia

Jag äger på gitarrsorter.



Men du. Den var hudfärgad! Den förtjänade att ligga i vattnet.

2008-12-27 @ 01:28:41
URL: http://enjulia.blogg.se/
Postat av: Mattsin

Hahah, explorer gitarrer är itne så snygga alla gånger. :P

2008-12-27 @ 01:49:36
URL: http://www.achancetobreathe.blogspot.com
Postat av: Mattsin

ojoj, särskrivning! Pinsamt >.<

2008-12-28 @ 13:19:34
URL: http://www.achancetobreathe.blogspot.com
Postat av: Irene

Hahha, kunde inte sluta skratta åt din dröm! x)

2008-12-29 @ 19:51:29
URL: http://baradensomvet.blogg.se/
Postat av: Julia

Haha, kul att den roade någon x)

2008-12-29 @ 23:43:21
URL: http://enjulia.blogg.se/

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback