Tvååå dagar innan julafton (shit, det är det ju. oj)

I morse gjorde jag det igen. Gick upp. Klockan sju. För att ... Följa med Jeanette till tandläkaren i stan.

Jag har blivit så snäll på sista tiden. Jag blir nästan rädd.

I vilket fall. Vi for runt en hel del. Först gick vi av på söder för att invadera hennes tandreglerare vid Medborgarplatsen. Jag höll på att somna med hakan mot axeln inne i väntrummet, men höll mig vaken för att jag inte ville sova inför för tjejerna som satt i soffan framför mig och pratade om plåtning i korsett och högklackat.

När Jeanette var klar hos tandis drog vi bort längs gatan och hittade Seven Eleven. Vi inhandlade varsin fettbelamrad bakelse och gick vidare mot köpcentret under Skrapan. Funderade på att slå en pling till Karin och säga att jag var under henne men vågade inte riskera att väcka henne. (Klockan var ju bara tio)
I våra trötta tillstånd var jag och Jeanette inga bra shoppare och gick vilse inne på Monki. Vi blev rädda inne på T-shirt Store när vi såg Johan Palms Viva la Vidatröja så vi bestämde oss för att byta köpcentrum illa kvickt.

Vårat nästa mål blev Globen. Där går vi inte vilse i alla fall. Vi tog tunnelbanan som gick åt fel håll först, men det var med flit såklart. Vi gick av vid Slussen och kände lite på atmosfären, men det var inget drag där och eftersom att jag och Jeanette gilalr drag tog vi nästa tunnelbana åt rätt håll och hamnade i Globen den här gången. Vi gick i diverse affärer, jag köpte ett par efterlängtade skor och sen bestämde vi oss för att dra oss vidare. Centralen blev vårat nästa mål och vi attackerade ännu ett Monki. Vi gick nästan inte vilse där en enda gång. Jag köpte en halsduk och en tröja.
Efter att ha gjort Drottninggatan och ätit på Taco Bar för andra dagen i rad bestämde vi oss för att ta oss tillbaka till Nynäs. Tågresan hem blev intressant som vanligt, det är något med de där tågen.

Nu sitter jag och lyssnar på Arctic Monkeys. Fryser i min gigantiska halsduk. Snart ska jag och Nettis till Mia. Wohooo!


Kommentarer
Postat av: olivia

du har ätit för mkt pepparkakor ;)

2008-12-22 @ 17:54:29
Postat av: Julia

Man kan inte äta för mycket pepparkakor.


Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback