Inlägg skrivet av förvirrad Julia som varit för mycket med förvirrade vänner.

Första dagen på sportlovet. Vaknade hemma hos Mia redan runt tio, antagligen av ljudet av mina egna snarkningar eftersom att jag hade rejält ont i halsen. Vi låg och småsnackade en stund om hur allting måste bli, sedan vid elva var jag tvungen att gå hem till hunden och hon att åka till stan och träffa nån snubbe.

Vid tolvtiden gick jag och Jeanette ut med Jackie, som jag lovat mamma och pappa. Vi började vår promenad på Estö IP, där vi kastade boll åt hund. Efter ett tag tröttnade vi på det och gick vidare ned mot hamnvik. Jackie tyckte att det verkade mysigt att bada såhär i slutet på februari och var i vattnet snabbare än jag är när det är 23 plusgrader i juli.
Min smarta vän Nettis lyckades bli blöt om hälarna när hon satte sig på bryggan, tydligen med faktumet att det faktiskt fanns vatten fyrtio centimeter nedanför i glömska. Jackie bidrog också lite till nedblötning av människor när hon gång på gång sprang förbi oss på bryggan för att kasta sig i vattnet, simma in och upprepa proceduren.

Efter en stund hade vi i alla fall tröttnat på att bländas av solreflektioner i vattnet och blötas ned av galen badhund, så vi började gå upp mot ugglestigen. Ifrån ugglestigen gick vi vidare upp mot sandhamn.

Det var också då vi fick den briljanta idén att klättra upp för ett berg in i skogen.
Jag tror att våra vänner blev en aning förvirrade (förvirrade - inte förvånade. märk noga) när vi ringde ungefär fyrtio minuter senare och sa "hej! :D vi är i skogen nånstans och letar efter bebyggelse".

Vi hittade i alla fall ut ur skogen. Vi fick syn på "röd bebyggelse" och insåg att vi hamnat mitt i en villatomt på Sandhamn. Hela skogsupplevelsen var intressant och jag och Jeanette bestämde oss fort för att göra om det någon gång snart.

När vi kom till mitt hus igen stod Lisa och Jozzan på uppfarten och vi hade en sofistikerad lunch tillsammans i samtal om creepy högre makter, namnen på Notre Dames alla klockor och om att vara ringare i Nynäshamns Kyrka. (Varför har inte vår kyrka ett sånt här hett namn som typ Notre Dame?)

Sen var Jozzan tvungen att dra och då lökade vi lite Björn Gustavsson på YouTube (förresten Philip, är jag bättre än Die Hard 2?) innan vi drog oss hem till Nettis, där vi degade oss lite och bytte ut Lisa mot Jozzan. Sedan bar det hem till mig igen, tillsammans med jordgubbar till en blivande smoothie som efter en hel del antiläckagekontroller blev till i Karins gamla mixer som vi hade sönder en gång i tiden.

Efter det blev vi grymt flummiga, skapade en sekt o allt möjligt ... Vi fick till och med två anhängare efter en del intensivt arbete.

Hm ... Långt, förvirrat inlägg som ingen förutom mina intensiva stalkers läser. Sorry :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vadå Förvirrade vänner....... Där ljög du allt!!

2008-02-25 @ 22:52:25
Postat av: Julia

vad var ni då? (a)
(jag letade hur länge som helst efter det perfekta ordet!)

Postat av: Karin

Och intensiva systrar!
Höll min drinkmixer eller?! Jag är trött på att åka till Elgiganten!

2008-02-25 @ 23:21:52
Postat av: Julia

Jaa då, lita på lillasysters antiläckagekontroller!

2008-02-26 @ 00:19:40
URL: http://enjulia.blogg.se
Postat av: Mattsin

alltså. jag föstår inte riktigt frågan om die hard 2 :P tror att jag borde se någon björn gustavssonvideo på youtube för att fatta? (så länka den?)

2008-03-01 @ 20:08:00
URL: http://www.achancetobreathe.blogspot.com

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback