Sjuk igen.

Torsdag och lunchtid. Vaknade precis, mår kasst. Hela halsen är igenstockad och samma med näsan. Varför händer det här alltid mig, jämt?
Pappa sa någonting om att en norsk forskare hade kommit och sagt att sjukdom och skador hade med otur att göra. Typ, ärftliga sjukdomar är ju otur och visst kanske det har med otur att göra om man råkar snubbla och bryta benet när man är ute och springer eller nåt. Men förkylningar? Kan det ha med otur att göra? Vad beror det annars på, att jag alltid blir förkyld fastän jag inte lever på något annat sätt än mina kompisar?
Jag vill vara frisk :(

(I och för sig, pappa med sina "nya rön" har också sagt att man bara kan få samma förkylningsvirus en gång i livet, för efter det att man blivit frisk vet kroppens immunförsvar hur det ska slå undan samma virus senare. Betyder det att jag kommer vara världens friskaste när jag blir äldre?)

Kommentarer
Postat av: Lisa....vem annars

jag har hört att du är normal...men en sak kan jag iallafall försäkra dig om...Du är inte normal ;)

2008-02-28 @ 18:22:15
Postat av: Mattsin

fast nya rön och nya rön. Det där om att man bara kan få samma förkylningsvirus en gång i livet är allmänt känt, och har varit det i massa år ju :P


Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback