Att inte riktigt finnas.

Stirrar bara rakt framåt, blir blind snart. Orkar inte veta. Orkar inte känna till. Det känns som när man var yngre och utkastad i en helt ny värld där det var allt. Där dom andra var allt, och jag vill inte tillbaka dit.
Känner mig liten. Obetydlig. Så stor i orden men liten på jorden, trots dom där hundrasjuttiotre centimetrarna. Jag är inte är liten på ett sånt där gulligt sätt som alla andra utan liten i betydelse. Den betydelse jag ser i mig själv är betydelse som är obetydlig. Jag kommer ändå aldrig räcka till på något.

Vill bara skaka av mig allting och vara ensam. Ensam i en vår med tunnlar och fågelsång och höga tallar, andas in riktig luft och känna att jag finns.

Oh,
you never failed to catch me
You were always by my side

But not even
you
can help me now


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag känner på ugnefär samma sätt just nu. :/


Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback