In Paris

Halloj, da vare uppdatering fran Paris da. Jag ar pa hotellet och forsoker sitta vid deras dator, gar val lite sadar. Skumt tangentbord.

Som ni kanske vet sa ar jag har med min mamma, och henne vet jag inte riktigt vart jag har just nu. Var sa dum att jag slappte ut henne ensam i Paris trots gardagens sma incidenter som inkluderade att hon faktiskt blev pakord.. Nu kom hon i alla fall. Oskadd, till synes. Aja.

What about me? Jag ar oskadd, om an trott. Vadret ar bra men det ar inte fullt sa varmt som jag trodde nar jag packade vaskan, vilket resulterade i en vild halsduksjakt genom varenda varkollektion i hela Paris stad. Det hela slutade i en sportaffar med en stickad svart skapelse med en prislapp dekorerad med en siffra for mycket. Men vad gor inte en desperat Julia? Det ar nagot inte ens jag vill veta.

Halsduken ar dock inte mitt enda franska kop. Jag har vistats bland franska affarer (med undantag fran H&M) i tre dagar och har nu utsett mig sjalv till expert vad det galler franska kladaffarer. I forrgar tyckte jag att alla franska affarer var dyra. Idag har jag bland annat kopt en skinnjacka for 5 euro (motsvarar typ 50kr) och tre par skor for sammanlagt 30 euro. Och jag har andrat mig. Det ar billigt i franska affarer. Bara man vet vart man ska ga.

Forutom all briljant shopping sa har jag upplevt en del turistgrejer ocksa. Jag har sett Triumfbagen, Eiffeltornet och Notre Dame. Jag har gatt pa Champs Elysees och atit Pain au chocolat och croissanter till frukost. Jag har till och med nastan blivit overkord av en fransk buss. Sa ja .. Jag har varit en duktig turist.

Nu tror jag att jag ska dra mig tillbaka till hotellrummet och vila upp mig lite, det ar anstrangande att shoppa och ata fransk mat. Visar alla kop pa bild sen. Au revoir mon amis!

Kommentarer
Postat av: Mattsin

överkörd av en fransk buss! :O


Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback