"Det här är BRA ordbajs!"

Jag tänkte såhär, att eftersom att min blogg har blivit ganska insatt i våran Textkommunikation så ville jag dela med mig av ett väldigt fint stycke ur en text som jag, Jeanette och Olivia skrev under ett ordbajsande tillstånd i morse.

(Vilket uttryck gillar ni bäst? "Skrev under ett ordbajsande tillstånd" eller "ordbajsade fram"? Vad passar bäst till sammanhanget?)

 Det var även till detta stycke som Jeanette drog citatet i rubriken.

"Trots att han satt lugnt och stilla på stolen med armarna lugnt vilande mot armstöden - det syntes att han ville skapa det arroganta uttrycket hos en mycket rik, oberoende man - fanns rädslan i hela hans uttryck. Väl dolt för ett otränat öga. Men det mannen inte visste var att jag - hans åskådare, betraktat honom en lång tid. Jag visste allt om honom. Jag kände till hans rädslor, hans ambitioner och visioner. Jag kände till hans tragiska uppväxt och jag visste vad han hade gjort då tyngden av hans traumatiska upplevelser hade gjort honom galen.
Mitt jobb var kluvet, ty jag skulle befria honom från sina värsta plågor men samtidigt förverkliga hans största skräck, döden. I'm Bond. James Bond."

Låt mig tillägga att detta nog är det mest ambitiösa vi nånsin gjort på dessa lektioner. Och att vi ägnade många minuter garvandes åt min hjärnas desperata försök att hitta på egna ord som skulle låta proffessionella och säkra.

Textkommunikation ownzzz


Kommentarer
Postat av: Lilja

Jag vill ju ha med både killar och tjejer, men varför ska jag säga nåt som ändå inte existerar? Fjortistjejer röstar på killarna för att de är söta, ska jag ta killar i det andra exemplet också? Är inte det ännu mer orättvist?

Postat av: Lilja

Så man ska bara framhäva killarna då? Glömma bort tjejerna helt och hållet? För det finns inga fjortiskillar som röstar på Alice för att hon är söt, det är tjejerna som röstar på killarna för att dom är söta.

2008-11-28 @ 19:44:45
URL: http://liljasin.blogg.se/
Postat av: Karin

Julia, här är ur min blogg (fast det inte hette så då) 29/4 2004



Vi sitter och pratar om bra grejer att ta patent på;

Julia: Jag vet! Man skulle ta patent på barn! Det finns det många av... så varje gång ett barn... öh...säljs..öh...nej, det var inge bra.

2008-11-30 @ 16:42:14
Postat av: Julia

HAHA XD Jag har hört den förut men den är fortfarande lika rolig ..

2008-12-01 @ 00:44:33
URL: http://enjulia.blogg.se/

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback