Tre år gamla citat

Hittade nyss en gammal blogg som jag och mina kompisar hade i slutet av sjuan ... Den innehåller en hel del intressant läsning, mycket som man tänker "men herregud, var vi verkligen såhär?"
Vissa citat i den är dock klockrena.

Jeanettes och Julia i ett intressant samtal om Julias dag;
Ju: Jag vaknade...
Je: Ovanligt! *positiv*
Ju: ... och så gick jag upp...
Je: Ännu ovanligare *ännu mer positiv*
Ju: ... och så satte jag mig vid datorn
Je: ... ... ... Inte ovanligt.



Julia & Tjollan: *Springer ned till busshållplatsen iklädda våra ursnygga stallkläder, vi fick lite brottom så Olivia har en randig mössa på ena foten i stället för en strumpa*

En halvtimme senare;
Julia: Tjoll... Jag tror... att vi har missat den.



Lisa och Jeanette bråkar under en mattelektion:
Julia: Jag tar Jeanettes parti. Det blir enklast så. Hon har bäst vässad penna.

Senare:
Jeanette: Jag gillar att ha vässad penna. Det inger en viss... Respekt.

Följande två citat under samma mattelektion:
Lisa: Vart e ni?
Julia: På tal 15... Det är Ingegerd!
Lisa: Ingegerd?
Julia: Det är Ingegerd!
Lisa: Vadå INGEGERD?
Julia: Ingegerd!
Lisa: DU är Ingegerd!

Julia: *Slår Lisa i huvudet med pennan* Oh! Värsta ljudet!
Jeanette: *Gör samma sak* Aa! Ihåligt!
Julia: Haha träskalle!
Lisa: ... *tålmodig* KAN det bero på att ni slår med en TRÄPENNA?

Jag var redan då en hejare på smarta tankar.
Julia: Tänk om jag var kille... Då skulle jag ha väldigt fluffigt hår. Det skulle vara väldigt fult.
Lisa: Jag tycker att Julia ska vara väldigt tyst.


Lisa: Igår knäckte Björne min rygg.
Vi: Oj!
Lisa: Jaa, det började med att jag skulle hjälpa honom att knäcka hans rygg...


Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback