TISDAG PUNKT

Snörvel. Skit också. Jag skulle ju inte bli sjuk nåt mer innan jul. Mitt immunförsvar suger och den här förkylningen kan man inte ens skita i. Åkte hem innan kören i eftermiddags för att bädda ner mig i min säng under två täcken. Låg där tills pappa kom hem. Han tittade in och frågade vad jag gjorde, jag snörvlade hjälplöst som svar. Med ett flin sa han att han hade en överraskning. "Skolkatalogen?" Sa jag. Han flinade ännu mer och kastade kuvertet på mig.
Så fick jag något att göra i alla fall.

Skolkatalogen är inte så rolig egentligen. Jag kan inte förstå vad det var jag tyckte var så enormt roligt med den en gång i tiden. Eller jo, det gör jag, men jag är inte intresserad av att sitta och kladda ned sidorna och spana på killar längre. Det finns inget att se i katalogen som inte finns att se i skolan*. 

(* Förutom ett monster ungefär i mitten på ES1s foto, men henne ska vi inte snacka om nu. Det var sista gången jag sminkade mig utan spegel inför ett skolfoto i alla fall. Och förhoppningsvis sista gången - ever - som jag gör den minen)

Det var en väldigt rolig dag i övrigt. Första timmen hade vi oförberett engelskaprov. Det gick inte bra, så det var jätteroligt och så. Sen hade vi matte. Det var också jätteroligt och så. Jag räknade jätteintensivt.
En intressant sak i skolan (förutom hur de lyckats få skolmaten att lukta så äckligt att jag redan tio meter utanför skolporten på morgonen bestämde mig för att inte äta den) var att vi hade besök av en snubbe som föreläste i A1 om sitt tidigare liv som alkoholist och narkoman. Det var intressant, berörde en. Jag skulle kunna skriva mer om vilka tankar den väckte men jag är ganska trött nu, så jag orkar inte ...

Måste bara säga en sak innan jag slutar. Idag kom motorolan tillbaka från lagningen! Aaaasfin med nya delar och allt ... My baby is back! :D


Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback