Sammanträffande?

Haha, förresten, jag nämnde ju nåt om en ny duk i det förra inlägget. Det inträffade ett ganska konstigt men väldigt trevligt sammanträffande när jag var och köpte den.

Jag och pappa hade bestämt oss för att överraska mamma genom att köpa en ny duk och matchande stearinljus att duka med i kväll. Vi har lite sådär preliminärt bytt köksbord så vi bestämde oss för att göra en lite småfin invigning.
Så pappa skickade iväg mig till Hemtex (övervuxet att gå på Hemtex själv när man är sexton, speciellt klockan sju på kvällen, men i vilket fall. Vad gör man inte för en dos stearinljus) för att skaffa fram lite material till fin dukning.

Det gick ganska snabbt där inne, det blev en marinblå duk och vita och marinblå ljus, men vad spelar det för roll i sammanhanget... När jag kommer ut genom glasdörrarna ser jag en bekant figur iklädd mjukisbyxor, raggsockor och foppatofflor komma ut ur en bil som stod parkerad precis utanför Hemtex.
Borka kommer mot mig och jag har inte riktigt fattat att hon är där (hon borde liksom hålla sig på sina egna marker i Özmo tycker man) förrän hon säger "där är Louisa och Johanna!" och pekar mot Lindex. Vi hade alltså samlat oss fyra ur min klass på samma area av hundra kvadratmeter utan att ens veta om det. Sickt.

I vilket fall som helst så gick vi in på Lindex och snackade ett tag, Johanna köpte hårfärg så jag passade på att göra detsamma, sen skiljdes vi åt lika fort som vi träffats. Inte så märkvärdigt kanske, men fortfarande, slumpen? Haha.


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha ja det var ganska konstigt egentligen!


Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback