Lördaglördaglördaglördag

Hej. Det är lördag igen och jag har redan bloggat idag men inte här. Ska försöka skriva nåt här också. Lördag är inte så roligt alltid. Så kan vi säga.

Igår red jag på lillhästen. Det blev en tur på nästan en timme med flera galopper, de första planerade sådana som vi gjort tillsammans. Det gick toppenbra, han är grymt snäll och har verkligen accepterat ridningen grymt bra nu. Han försöker inte smygöka, försöker inte springa om Oskar, försöker inte få mig ur sadeln, skyggar inte.

En grej bara. Han är rädd för bilar.

När vi var nästan framme vid stallet och skulle skritta över en sista äng innan vi satt av så kommer det en bil på grusvägen. Trinny ser den, sekunden efter har han inlett en serie bocksprång och kastningar åt både vänster och höger. Lite rodeo kan man säga. Det var bara att sitta kvar. Pollen var lite skärrad, jag var mest glad över att han inte hade skadat sig när han tog de sista hundra metrarna till stallet i snabb galopp.

Så det vart lite äventyr igår ändå.

Idag ser det inte lika spännande ut. Skulle ha åkt upp till stallet vid två, men det blev inte så eftersom att min farbror (som äger Trinity) tyckte att han skulle få vara ute när det var så fint, så jag har suttit här i stället. Otroligt spännande.

Hade ett sofistikerat telefonsamtal med Tjollan också. I typ ... En timme. Hon ringde upp min mobil. Från hemtelefonen.

När vi kom på det la vi på.

Så nu sitter jag här och funderar på om jag ska gå och träna, gå ut med hunden, gå ut i köket och ta morotskaka eller om jag helt enkelt ska sitta kvar här. Som sagt. Spännandeeeee.

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback