Sjukledighet är mitt kall.

Jag älskar att vara sjuk.  Att vara sjuk är verkligen min grej känner jag. Dagarna fylls med sån otrolig mening när man släpar runt sina fleecebyxtäckta ben med tjocka strumpor på fötterna mellan de enda intressanta stationerna - köket, sängen och datorn. Business i köket - öppna samtliga luckor för att sedan stänga dem igen när man inte hittar något intressant bakom dem. Business vid datorn -

(jag gör en paus i skrivandet för att gå ut i tvättstugan och öppna frysen och stänga den igen)

i vilket fall som helst - mina business vid datorn. Är. Absolut. Inga. Jag går in på folks ouppdaterade bilddagböcker och facebooksidor och glor för att sedan stänga ned, luta mig bakåt i stolen och fundera på vad man kan göra, komma på det och göra det. Ingenting alltså.

Och så i sängen. Där finns det mest valmöjligheter. Antingen så ligger man lutad mot kuddarna och läser, eller så ligger man med fötterna på kuddarna och läser. Så enkelt är det.

Äe, jag tror att jag ska ta och vara sjuk lite oftare.

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback