Anledningar till att vistas i ett gym

Skit, jag skulle ju ta en skitsnygg bild med webcamen så att ni skulle få se mig med rosor på kinden och solsken i blick efter min timlånga vistelse på gymmet, men så glömde jag bort det och hoppade in i duschen. Aja.

Första gången jag tränade på länge nu, vilket i och för sig inte säger så mycket eftersom att jag tvingar mig själv att prestera likadant ändå. Jag pressar mig alltid som värst när jag egentligen inte orkar. Det är najs och väldigt logiskt.

Men i vilket fall som helst - det hände värsta grejen idag. Det var bara jag och två till på gymmet, en kille och en gubbe. (Om ni förstår. Orkar inte dra detdär med olika gym-typerna igen) Jag sitter med iPoden uppdragen på högsta volym, men så tar låten slut och jag hör ett högt tjut, vilken får mig att dra ur hörsnäckorna och kolla mig runt. Och det jag ser är killen, på fötter, stressandes ut ur gymmet iklädd halvt avdragen t-shirt, BRANDMANSBYXOR och ett pipande läte efter sig.

Hallå liksom? Löpbandet, adrenalin, testosteron och män i uniformer. Inte okej.

(Med andra ord, jag kanske borde börja träna oftare)

Nu har jag i alla fall hämtat mig, duschat som sagt, tryckt i mig potatissallad och rostbiff och väntar för tillfället på att mina två donnor Jeanette och Olivia ska klampa in, vilket bör ske inom de närmsta tio minutrarna.

Pussochkraaaaaaaam

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback