Mina pojkvänner har band som jag inte känner till

Gud vad jag bara är uppstigen ur sängen just nu. Inte borstat håret, inte duschat, men det gör väl inget eftersom att jag har "god kroppslukt", eller hur Borka och Johanna?

Jag satt och lyssnade på låtlistan som Mia har gjort och ångrade att jag inte lyssnat in mig mer på banden på den tidigare, när Music when the lights go out med The Libertines kommer upp. "Shit dethär låter ju precis som Pete Doherty", tänker jag.

"... The London-based band, who inked a deal with Rough Trade in December 2001, features Carl Barat (guitar/vocals), Pete Doherty (guitar/vocals) ..." säger Spotify's bandfakta.

Lite senare sitter jag och lyssnar på My mistakes were made for you med The last shadow puppets, och så tänker jag "men attsingen, dethär låter ju som Alex Turner i Arctic Monkeys!".

"A Scott Walker and David Bowie-inspired collaboration between the Arctic Monkeys' Alex Turner and the Rascals' Miles Kane..." säger Spotify's bandfakta.

Hur är det med bandfaktan här egentligen? Har ju ändå lyssnat ganska mycket på både Pete Doherty ensam, Babyshambles och Arctic Monkeys. Borde ha stryk.

Förresten så använder jag mig inte av ord som "attsingen" i mitt vardagstänkande. Det bara blev så nu.

Nu ska jag till bussen!

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback