Och jo, jag binder mina känslor i avancerade ord när jag är upprörd.

Sommaren innebär för många bland annat brunbränd hud, något som trots risker enligt vissa är mycket eftersträvansvärt. Jag har alltid haft grymt lätt för att bli brun, och detta såg jag som en stor tillgång, ända tills jag upptäckte att detdär med solbrändhet inte alltid är så roligt...

Vadå inte roligt?

Jadu.

Vi tar idag som exempel.

När jag ställde mig i duschen efter jobb + bebihästridning lade jag märke till en mycket otrevlig förändring i min hudton på fötterna. Jag har fått en liknande på ryggen, en förändring från beige till ljusbrun inom ett begränsat område runt axlarna efter att jag haft brottarlinne timmarna i solen första dagarna när vi började jobba med staketet runt uteridbanan.

Men det är ingen grej, brottarlinnebränna funkar, dethär på fötterna är mycket mer ödesdigert eftersom att det bevisar två saker;

jag har burit flipflops

jag har burit dom tillräckligt länge för att det ska ge spår i hudfärgen

och dessutom, som en liten bonus;

jag kommer nu till synes ha på mig flipflops varje gång jag inte har strumpor eller skor som täcker hela foten

YES!


Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback