Planer och visioner

Jag sitter i mitt rum. Jag ska göra om här inne. Jag ska ha en fondvägg och mot mitten av samma vägglångsida ska jag ha en stor säng och där ska jag ha som en oas när jag behöver andas. Jag ska ha stora mörka kuddar lutade mot sänggaveln i mörkt trä och ett överkast i något bomullstyg. 

Sen ska jag nog måla mitt skrivbord svart. Det enda som ska stå framme på mitt svarta skrivbord ska vara min röda laptop och den ska spela bra musik 24/7. Sådär på lagom hög volym och så ska jag gömma högtalarna lite överallt i rummet så att musiken finns överallt. Nåt annat som jag ska gömma överallt är små lampor. Jag ska aldrig mer använda min stela taklampa utan jag ska ta tema på Hörups milda sken och bara dubbla det med tio och placera ut överallt. Mitt rum ska vara ett såntdär rum som inte berörs av att det är november och regnet rinner längst fönstret.
 
Jag ska byta ut dom fula bärnstensfärgade handtagen på mina garderober och måla dörrarna med sånhär svart färg som man kan skriva på med kalkkritor. Där jag ska rita och skriva ned viktiga anteckningar och visa ord från mina fantastiska vänner. I garderoberna ska jag måla över den 70-talsgröna färgen med vitt och svart och köpa några set med likadana, svarta galgar. Där ska alla mina plagg ha en plats, skorna ska vara instoppade i olika fack och jag ska aldrig nånsin i panik springa mellan tvättstugan och garderoben.

Jag ska slänga ut min soffa (förlåt, du har varit en trogen vän) så jag får lite plats över till nån skitsnygg växt. Den ska inte dö även om den är min och ovanför den ska jag hänga min gitarr och basen. Sen bredvid, ovanför skrivbordet, ska jag ha en jättestor ram där jag ska klistra in en massa svartvita bilder från bra dagar.

Fast först måste jag städa ...


Kommentarer
Postat av: victoria

du är en av dom sju finalisterna i min tävling. på fredag avgörs det vem som kommer bli länkad i min blogg i en hel månad. den som vinner tävlingen är den som har flest röster!


Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback