Vilken är DIN dolmiodag?

Förresten så är Mia min fru. Jag fick överleva anorexilooken när jag drack ett glas vatten till lunchen i matsalen, karma visste ju att jag hade planer att äta och hon hade hotat mig med att jag skulle vara tvungen att äta två luncher om jag bröt vårat lunchlöfte. Efter att sista lektionen slutat klockan 12.20 ...

(jaa. 12.20. Det är nästan inte roligt hur tidigt det är. Dessutom har Jobe varit snäll och lagt in min individuella lektion klockan 15 senare på eftermiddagen. Alldeles fantastiskt vad välpassande. Jag vill nästan gråta av lycka, men förutom det lägga in fler lektioner. Nån som har en crash-bar lektion mellan 12.20 och 15 på onsdagar? ...)

... mötte jag upp henne och vi inhandlade pesto, köttfärs och basilikasås. Sen lagade vi typ ett helt paket pasta. Och åt upp det. Och eftersom att det är jag och Mia så hade vi köpt kladdkaka och vispgrädde också. Som vi åt upp. Sen kokade vi en liter te. Och drack upp den.

Efter det damp vi ned i min säng, skavfötters om fötterna nu kan skava i en hundrasextiosäng. Hon började hålla på med min dator, gjorde en låtlista, och jag störde henne lite genom att sätta mig på hennes rygg. Hon tyckte att det var skönt så jag flyttade mig. Då började jag köra mammas vibrerande massagegrej (nej, inte en sån ...) under hennes fötter. Det tyckte hon också var skönt, så jag slutade.

Hon satte igång nån R&B och ville att jag skulle förstå vad hon menade med att den lät som om sångaren hade sex. Jag somnade i stället. Resten av vårat umgänge sov jag och hon låg i andra änden av sängen och gjorde låtlistor åt mig.

Och det är inte misslyckat. Det är såhär vi umgås.

Kommer aldrig glömma den dagen för något år sedan när jag lovat att vara med min boyfriend en kväll, och han kom hem till mig för att finna mig och Mia nedgosade under samma täcke, sovandes i min säng.

Det är såhär vi gör. Vi älskar varandra.


Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback