Hej.

Jag måste säga att det är så fantastiskt kul när ens föräldrar kommer hem från jobbet på fredagseftermiddagen. Man han varit glad hela dagen över att det är fredag och att det varit sol och att man har lov, och myser around i huset med inget jobbigt alls i världen.

Så kommer mamma hem, som man inte träffat på en vecka eftersom att hon bott i stan för jobbets skull, med pappa i släptåg, och det första hon gör är att ställa sig och skrika "JAG VILL INTE! JAG ORKAR INTE DET HÄR!" med ilsken röst. Detta upprepas sen ett par gånger med ungefär fem minuters mellanrum. Sedan sticker hon in huvudet i mitt rum och säger "ska du bort i kväll? Då måste du städa här först. Annars får du inte gå! Såhär kan det inte se ut, vet du, bla bla bla". När hon känner att hon är klar med detta utlägg lägger hon till "hej gumman :)" och kommer fram och vill ha en kram.

Lite senare sticker pappa in huvudet. Han får ett mörkt uttryck i ansiktet, typ som om han skulle berätta att nån dött slash grävt upp eken på framsidan. "Du får lov att städa här", inleder han ett utlägg minst lika långt som mammas om kläder på golvet och gitarrer och konsekvenser. Jag plockar upp kläderna och lägger dom på en stol. Sen sticker han in huvudet igen. Mörk i ansiktet ännu en gång. "Du kan inte bara lägga upp dom där, du får ta hand om dom, annars gills det inte".

Nu går dom runt och släpar stolar i golvet och smäller i dörrar.

Det är så roligt med helg.

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback