Såhär kul äre.

En sak som är riktigt tråkig med att vara sjuk är när den värsta febern lagt sig, febern som bedövade en, som gjorde att man liksom inte tänkte så mycket på vart man hade ont eller på hur lite man hade att göra. När febern har lagt sig och lämnat en med enbart skitkänslan av ont i halsen, värk innanför pannbenet och äckelslemhosta.

Ungefär där är jag nu. Jag försöker inbilla mig själv om att jag inte är sjuk längre men när jag pratar motbevisar jag tydligen mig själv i och med att min röst berättar både att jag är täppt och att jag har ont i halsen.

Så försöker jag göra nånting. Okej. Föreställ dig att du är ensam hemma. Mitt på dagen. En skoldag. Vad hittar du på? Du kan inte baka något. Okej. (Mamma och pappa vill inte ha dina sjuka fingrar i mjölet) Du kan inte ringa någon. (Alla är i skolan. Såklart) Och du kan självklart inte gå och träna. (Behöver jag ens förklara varför egentligen?) Vad gör du?

Jaa, vad gör du när det inte finns något annat att göra?

Spelar dataspel.

Såklart.

Och så roligt har jag haft det idag.

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback