Sjuk!

Heej bloggen. Måste ursäkta mig för den dåliga uppdateringen lately, och förklara den med faktumet att jag legat nedbäddad med 39 graders feber sedan i lördags kväll. Jag har nog aldrig varit såhär sjuk (och då är jag ändå känd för att ha norra halvklotets sämsta immunförsvar) men det börjar bli bättre.

I söndags var jag knappt medveten om vad som hände runt omkring mig. Philip var här och tog hand om mig på kvällen, bäddade ned sig bredvid mig och drog igång en film och svarade på mina ologiska feberfrågor, och sedan när filmen var slut låg han bara och höll om mig medans jag slumrade och vaknade och slumrade och vaknade, i två timmar innan han var tvungen att åka hem.

Igår mådde jag bättre men hade fortfarande ingen röst och väldigt hög feber. Jag tänkte på morgonen när jag vaknade att okej, idag är jag väl ganska pigg? Men somnade vid niotiden och vaknade tolv för att äta lunch. Tänkte då att jag skulle lägga mig med datorn i knäet och se en film eller kolla runt lite på internet, men så la jag mig i sängen och tänkte "lite senare ...", somnade och vaknade klockan sex.

Drömde världens feberdröm också. Jag brukar alltid kunna vakna upp med flit ifrån mina mardrömmar, men i den här drömmen var det någon som höll fast mig så jag kunde inte göra nånting ... Kunde inte röra armarna, kunde inte öppna ögonen, kunde inte skrika för att jag var så hes. Det var stört.

Så. Det här är inte världens roligaste. Jag hoppas i alla fall på att vara frisk tills på torsdag. Kanske blir jag bättre på att uppdatera här i bloggen nu när febern har lagt sig lite. Tills vidare, ha det bra och ta inte på allmänna dörrhandtag utan att tvätta händerna efteråt ...

Kommentarer
Postat av: emmmma

ja usch och fy.

BLI FRISK NU


Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback