Gymforskning

När man tränar på gym stimuleras kropp och muskulatur, men hjärna och sinnen förblir en aning rastlösa under de timmar som spenderas användandes diverse maskiner, lyftandes diverse tyngder. Man får en hel del tid över till onödiga tankar. Denna tid blir lätt hänt spenderad åt att studera folket på gymmet, och efter många timmars forskning har jag kunnat dela in dem i sju kategorier.


1) Kvinnor med 40årskris som är solariebruna, nyfärgade i håret och grymt vältränade. De går i timmar på löpbandet och är uppskrivna på alla passen.


2) Tanter med 50årskris. De går ofta på core-passen och tycker att det är roligt att arbeta i grupp, men ute i gymmet är det ju så tråkigt. När man träffar en kategori-2-tant får man garanterat ett muntert "hej!"

3) Bodybuilders med lite hår på huvudet (frivilligt) och kroppar stora som hus. Ofta lätt rödtonade i huden lyfter de vikter lika stora som de själva och de andra killarna på gymmet går stora omvägar runt dem. De kommer sällan två och två eller i grupp, men befinner sig två stycken på gymmet samtidigt stannar de gärna upp i träningen för en liten pratstund. De är fåordiga men skrattar gör de. Och spänner sig.


4) Unga tjejer med hästsvansar som svänger i takt med träningscyklarna eller crosswalkermaskinerna. Konfronteras dom kollar de på varandra med jämförande blickar men säger inget.


5) Unga killar som bara går runt i en klunga på ca 5 pers och inte verkar göra mycket mer än att hänga. Vid särskilda tillfällen tar en av de djärvare individerna i gruppen initiativ och lägger sig i en bänkpress och börjar lyfta. De andra fem håller i tyngderna åt honom och hjälper honom att lyfta rakt. Så går de runt i någon halvtimme till innan det sistnämnda upprepas.


6) Män i 20årsåldern med gigantiska biceps som står och drar i handtag och stajlar slash kollar på tjejer. De har ofta tighta t-shirts och mjukisbyxor som framhäver deras bulliga bringor samt rövar.


7) Söta gubbar som lite vilset går runt bland maskinerna och lyfter mer än jag nånsin kommer kunna göra.

Jag undrar hur det kommer sig att jag plötsligt börjat kategorisera människor. Det är ganska anti-mig. Kanske är människor inte så olika egentligen. Kanske visar de bara sina sanna jag på gymmet.

Jag måste också lägga till att jag ser på dessa individer med kärlek. Tack för att ni gör min gymvistelse intressant.


Kommentarer
Postat av: emma

hahaha, känner igen min bror i kategori 5 xD

Postat av: Julia

Haha jaa, jag med xD Visst tränar han/har tränat på Gym on the web? Har för mig att jag har sett honom där xP

2009-01-22 @ 13:18:05
URL: http://enjulia.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHHA! (x

2009-01-22 @ 16:08:52
Postat av: emma

Heheh.. han tränar fortfarande där (; Fast på natten :S

2009-01-23 @ 11:10:01
URL: http://wakeskatebrud.blogspot.com
Postat av: anonym

Vissa saker stämmer andra inte. !

2009-01-23 @ 14:45:17
Postat av: Julia

Allt stämmer. Det är ju jag som har skrivit det ;)

2009-01-23 @ 14:49:11
URL: http://enjulia.blogg.se/
Postat av: Louie

anonyma torrboll!

2009-01-23 @ 15:03:53

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback