Måndag (igen)

Tjo! Det har varit lite dåligt med uppdatering här märker jag. Har haft fullt upp med att ha söndag och måndag antar jag.

Måndag alltså. Historia, svenska, naturkunskap. Matte. Matten som jag skulle göra hemma. Jo, just det. Jobba hemma. Hålla schyst takt. Just det. (Synd att man aldrig gjorde det. Men det behöver man ju inte säga)

I vilket fall. Måndagen har gått ganska fort. Ovanligt fort för att vara en måndag. Men det blir ju lite så såhär i januari-februari-mars. Man lägger sig lite ovanpå dagarna och flyter med. Flyter med bara.

Himla smidigt.

Nu i eftermiddag har jag varit med Jeanette och Olivia. Skulle kanske kunna lägga upp en bild eller två, men jag är för rädd för att kolla in mobilkameraminnet. Det brukar inte vara en trevlig upplevelse efter att telefonen varit i deras händer.
Jag fick se ett smakprov.

Det var inte vackert.

Men vi gjorde smoothie och popcorn och hade det najs. Skulle plugga. Men det gjorde vi ju inte.

Såklart.

Men smoothien var god, och vi hade en sån där bra stund i lyset av min IKEApapperslampa, ihopkorvade på mitt täcke med strumpor och popcornsmulor, skratten i halsen och laptop i knäet.
Sånt gillar vi.

Nu härnäst ska jag sticka till gymmet för att möta upp Mia. Mamma skulle på body pumpen så halva bekantskapskretsen kommer vara där. Kanske rapporterar någon gymforskning senare om jag upptäcker något intressant. Och just det. Jag kanske ska se Håkan med Louie, Borka och Philip i Örebro!

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback