Så är livet med häst.

Tillbaka nu. Det blev ingen promenad. Det blev dock en tur till Kalvö, där mamma tog hund på promenad och jag tog häst på borst.
Det var spännande. Trinity ville inte bli ledd (han gillar inte att gå framåt just nu helt enkelt, marken är fryst och ojämn och han kanske är rädd att stuka sig eller något) så jag fick locka honom med morot hela vägen från hagens bortre hörn fram till grinden.

Och vid grinden höll en av stallägarna på att tömma ur gödselstacken.
Med grävskopa.

Min häst skulle förbi där.

JAG skulle leda honom.

Det var JÄTTEKUL.

(Och för er som har ungefär lika mycket hästvana som Borka så jaa, hästar har typ förföljelsemani och tror att 95% av allt de ser vill hoppa på dom och äta upp dom. Grävskopor och andra större fordon är heta offer för dessa tankar)

I vilket fall som helst så fick jag in hästen hel och ställde upp honom i stallgången. Han var ganska stressad och skulle knalla runt en massa, och för att undvika obehagliga omständigheter om kedjorna skulle lägga sig över mulen så ställde jag in honom i boxen och borstade färdigt där.

Sen skulle han ut igen.

Förbi grävskopan.

Jag brukar inte använda smileys i mina blogginlägg men :) :) :) :) :)

Nu sitter jag tryckt mot mitt element. Mina tår är stelfrusna. Det var tio minusgrader ute. Nu ska jag sitta här resten av dagen och tina. Hej.



Hästjäkel ... Sötaste, underbara hästjäkel.

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback