Saturday morning

God morgon, jag vaknade precis och sitter nu i trosor och Don't Stop the Music-tröjan och ett fågelbo på huvudet och lider av den enorma träningsvärk som hemsöker min kropp. Jag vet inte om jag hatar eller älskar träningsvärk. Vi har någon slags hat-kärleksförhållande. Jag saknade den när den var borta. Den går mig på nerverna när den är här.

Det påminner mig om Jeanette, som varit i Thailand sedan den tjugosjunde. Det har varit trögt här i trakterna sen hon åkte. Mitt ordförråd av avancerade ord som-egentligen-har-en-hundra-gånger-lättare-synonym börjar bli lite inaktivt. Och nu om det är så som hon sa att hon skulle vara borta i två veckor så vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. För den tionde har skolan börjat.

Jag och Olivia diskuterade skolan igår. Vi kom fram till att vi egentligen har absolut ingenting emot skolan. Lärarna är okej, klasserna funkar, lektionerna är uthärdliga, men;

"Man måste ju arbeta..."

Och det är så jobbigt.

Skit samma. Den tiden den sorgen. Nu ska jag ta mina värkande lemmar och dra mig ut till köket, där pappa sitter och äter frukost och lyssnar på gubbrock. Adios!

Kommentarer
Postat av: bella

Ja jag kom på det till slut, laddade ner den här om dagen! Tack för att du kommenterade!

Gillar du också Johan Palm? :)



kram


Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback