Svammel, "jag önskar mig" och mera svammel

Hejsan bloggen. Det har varit lite trögt här i ett par dagar men jag hoppas få lite ändring på det ...

För stunden är jag i allmänhet ganska trög. Kom precis hem från gymmet, det gick inte bra. Det kändes som om min kropp strejkade mot mig på konditionen, höll typ på att dö och allting var ungefär en fjärdedel av vad jag presterade igår. En fjärdedel av hastigheten, en fjärdedel av tiden, en fjärdedel av kaloriförbränningen. Det sög ganska mycket.
Antar att jag är trött sen igår bara. Och i förrgår. Och dagen innan det. Det har blivit en del träning på sista tiden. Det är skönt.

I övrigt så har dagen varit ganska seg. Var ensam hemma större delen, det var tråkigt. Jag ville träna redan i morse men jag mådde dåligt, snorig och trött och hade aslätt att bli tårögd av någon anledning. Noppade ögonbrynen - tårar. Lyssnade på musik - tårar. Insåg att vårat capo bara passade den stålsträngade gitarren - tårar. Det sög.

Så hela dagen har i princip spenderats med gitarren i knäet. Lite slött. Mina fingrar på vänsterhanden har gett upp sina  smärtsamma uppror mot mig och har i stället börjat bli fula som straff. Fingertopparna är mer grå än hudfärgade. Och huden hotar att trilla av. Najs liksom. Men jag tänker inte ge upp kampen mot dem, ska sova med plåster och massa salva i natt och se om det blir bättre.

Jag har kommit på att jag önskar mig en gitarr. En ny. Även om jag älskar nylonis. Jag önskar mig en ny gitarr som passar vårat capo. Och så önskar jag mig ett capo som passar nylonis.
En annan sak som jag önskar mig är en Ipod nano. Efter mycket om och men så tror jag att jag vill ha en limegrön. Dom är najsiga. Och så önskar jag mig ett par lurar också. Ett par stora och ordentliga, jag är trött på hörsnäckor som trillar ur mina öron, som tydligen är onormalt små.

Förresten, vet ni? Jag skrev en melodi idag. En melodi till en låt. Jag visste inte att jag kunde skriva egna melodier. Antagligen gjorde jag inte det, troligt är att det var en melodi som jag hört någon gång och som satt i bakhuvudet och kom fram när jag spelade rätt ackord på gitarren. Jag är asrädd att det var det. Gud vad jag svamlar. Men skit samma. Det var ändå inte en så intressant ackordföljd. Jag önskar att jag kunde skriva roliga ackordföljder som typ Oasis och Arctic Monkeys. Inte bara massa C, D, A och G.

Jag borde sluta svamla och gå och duscha. Heh.

Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback