Nyårstest.

1. Årets artist:
Ska jag vara helt ärlig? Johan Palm.

2. Årets avslut:
Nian, det var sorgligt. Men det känns typ inte som om det var i år, för så mycket har ändrats, det känns typ som om det var två år sen eller nåt.

3. Årets besserwisser:
Jag kanske? Neej, jag vet inte.

4. Årets bil:
Bilen utan AC som vi åkte med i 40 graders hetta i Frankrike?

5. Årets biljettköp:
Globen Horseshow! Det ägde, fast egentligen så kanske själva biljetterna till tåget in var det bästa köpet, för det var ganska roligt på tåget också ...

6. Årets bröllop:
Mitt och min dators

7. Årets bästa:
Oj, det blir svårt. Kanske att jag började spela gitarr, eller kanske att Trinny kom, eller att jag fick min dator, eller att jag började träna igen. Allt det betyder gryymt mycket och har gjort min tillvaro asmycket bättre.

8. Årets bästa promenader:
Den med Nettis när vi bollade idéer till pybom? x)

9. Årets böcker:
Twilightserien även om jag har insett nu att den inte är så bra. Det fattas en tärning har gett mycket inspiration till mitt skrivande, men den bästa boken (i alla fall bok to be) är ju ändå den som ligger och jäser i min dator :)

10. Årets comeback:
Hästeriet och skriveriet.

11. Årets dag:
Det finns så måånga :)

12. Årets dryck:
Vatten? Eller kanske colan från skolcafeterian som jag knarkade där ett tag

13. Årets festvial:
Vad är en festvial?

14. Årets film:
Våran "Jag vill ha körv"..
Jag vet inte? Har sett många filmer i år, minns typ inte hälften av dom. Det var inte Försoning i alla fall. Kanske var det Twilight. Bara för att.

15. Årets flytt:
Flytt från Via till Gymnasiet kanske?

16. Årets frukt:
Mongo ... Eller va?

17. Årets försvinnande:
Mina nycklar som var borta pisslänge!

18. Årets gitarrist:
Jag!

19. Årets glädjebesked:
Jag blev grymt glad av ordet glädjebesked men minns inte riktigt att jag fått något riktigt ordentligt sånt i år x) Fast jag blev grymt glad när jag fick höra att några bekanta väntar barn. Jag vet inte varför, jag känner inte ens dom så bra. Men jag blev glad ändå. Och så blev jag grymt glad när fransmännen vann på Horseballen. Och när jag fick en laptop i avslutningspresent i somras.

20. Årets hatobjekt:
Jag vet inte riktigt om jag känt nåt sånt där ordentligt HAT i år, men jag blir grymt sur när bussen som ska ta en till skolan kommer och den är full... Hehe, alltså, vad fick jag det där ifrån?

21. Årets idioter:
Såna som uttalar sig om folk dom inte känner. Såna som är trångsynta inom musik.

22. Årets intressantaste:
Jag själv. Seriöst. Jag tycker att jag själv är asintressant. Men förutom jag själv måste jag nog säga Olivias humor,

23. Årets klippa:
Philip. Han finns alltid där och försöker förstå även om jag inte själv gör det.

24. Årets konstigaste:
Min, Jeanette och Olivias nya livsstil.

25. Årets kväll:
Antagligen någon av de som jag tillbringat tillsammans med tjejerna, puss på oss!

26. Årets känsla:
Den bästa känslan har varit den som man har sekunden efter att någon sagt något, sekunden när alla utbyter blickar, sekunden innan alla börjar asgarva.

27. Årets lek:
Charader, speciellt på Mias födelsedagsmiddag ...

28. Årets låt:
Read my mind med The Killers för att den inspirerat mig grymt mycket, massa Oasis för att dom äger och för att dom är sköna att spela på gitarr. Fast det är svårt att utse årets låt när jag skiftat så grymt mycket det här året mellan helindie, indierock, britpop och typ ... Lisamusik. Med en touch av lite Bob Dylan och Saybia. Och Lars Winnerbäck och Håkan Hellström såklart.

30. Årets match:
Laserdome med klassen!

31. Årets mediapersonlighet:
Jihde. Ha. Ha.
Neej, men. I början av året var det ju Björn Gustavsson såklart. Sen mot hösten kom det ett par stycken i och med Idol (vissa av finalisterna, och man får inte glömma uttagningsguldkornen heller, som John Caceres bland annat)

32. Årets mest resta sträcka:
Bussresan från Fredsgatan till Gymnasiet antagligen. I övrigt känns det som om jag åkt till Fryshuset väldigt många gånger. Av någon anledning. Har varit inne i stan mera i år än nånsin också. Det är najs. Att åka tåg äger i rätt sällskap.

33. Årets mest saknade:
Philip, på många sätt.

34. Årets mest spelade:
Gitarr?

35. Årets nya bekantskap 1:
Trinny! Min bebis.

36. Årets nya bekantskap 2:
Nya klassen antar jag, allra främst Borka antar jag för henne har jag nog umgåtts mest med x)

37. Årets radiohändelse:
Radiohändelse? :s

38. Årets radioprogram:
Eeh ...

39. Årets resa:
Frankrikeresan i somras! Asvarmt, god mat, roligt sällskap, minigym och poooooool!

40. Årets roligaste:
Olivia.

Talande tystnad.

41. Årets show:
Viashowen I guess? :)

42. Årets skola:
Gymnasiet och Via. Via ägde. Och Via sög. Gymnasiet är väl liknande fast inte lika mycket i extremerna.

43. Årets skor:
Antagligen mina fantastiska platå-skyhögaklackar-gladiatordojor.

44. Årets smink:
Foundationen som jag envisas med att förstöra min hy med.

45. Årets snyggaste:
Min pojkvän Philip!

46. Årets sponsring:
Den som jag borde få i födelsedagspresent.

47. Årets stad:
Göteborg, som jag var i i typ ... Två dagar. Göteborg gjorde mig glad.

48. Årets ställe:
Årets första halva var det nog matsalen på Via, där vi satt och tryckte tills stängningstid. Många garv. Nu sedan i somras är det nog antingen Kalvöstallet, där bebis står, eller musikhuset, där vi bor i veckorna, eller kanske Jeanettes säng, där jag, Olivia och Jeanette ägnat många lökiga timmar under hösten.
Nejmen hörrni. GOTLAND förresten. Gotland i somras!

49. Årets stökigaste:
Mitt rum. Tyvärr.

50. Årets sämsta:
Mitt färgningsförsök när jag fick morotsblond utväxt.

51. Årets sötaste:
Trinny, som är typ finast i hela världen, Jackie the one and only och ... Rambo, för att han är konstig men så hysteriskt söt

55. Årets tråkigaste:
Matte.

56. Årets tråkigaste prestation:
Öh.

57. Årets utflykt:
Inte vandringen på järflotta i alla fall.

58. Årets utsikt:
Hmmmm

59. Årets vinst:
Hmmmmmmm

60. Årets vurpa:
Jag, när jag snubblade på Emma när hon, Olivia och Nettis sov över här x) (Emma låg på en madrass på golvet och jag ska gå över henne, men trampar på hennes ben och för att inte mosa henne med benet så tänker jag snabbt och logiskt och kastar mig i stället, och landar på henne)

61. Årets grymmaste:
Jag själv :L

62. Årets 'yes-nu-är-det-äntligen-över':
Sista mattelektionen i nian. Det var ... Obeskrivligt.

63. Årets återträff:
Jag har väl inte direkt haft nån sån där wohoo-återträff, så jag tar en som jag bevittnade på Fryshuset för ett par veckor sen. Borka, röd i fejan och med tårar på kinderna, kastar sig över Baby x) Det var fint att se.

64. Årets överraskning:
När jag fick datorn i avslutningspresent. Det var inget jag trott faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Jojo

Kul lista jag läste hela! Årets bil ja alltså det var galet när ni kom ut ur bilen och tyckte det var svalare ute! Ja min gamla färg är borta nu är det http://www.healthinajiffy.co.uk/images/casting%20creme%20645.jpg <---- den!

2009-01-01 @ 18:46:53
URL: http://jojo08.blogg.se/
Postat av: borkis

:)

2009-01-01 @ 21:24:51
URL: http://bloggbyemma.devote.se
Postat av: borkis

(jag stjäl den)

2009-01-01 @ 21:25:41
Postat av: Anonym

Haha, just det. den där jäääävla bilen. shit asså.

2009-01-02 @ 19:43:38

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback