Gymbang, tår och tysk McCartney

Jag måste erkänna en sak.

För första gången i år (vad stolt jag känner mig när jag uttrycker det på det sättet) har jag bangat gymmet. Sagt att jag ska gå dit men inte gjort det.

Aja baja Julia.

Men jag måste rentvå mig lite genom att berätta anledningen. Jag hade pratat med Mia tidigare, frågat om hon ville sällskapa och träna och hon hade sagt ja, och att hon skulle ringa när hon kom hem. Jag ringde henne sedan klockan fem för att höra efter varför hon inte ringt och fick veta av hennes mamma att hon ... Sov. Hmm.

Aja. Jag antar att aktiv vila också räknas som träning. (För den kvinnan ligger INTE stilla när hon sover. Trust me, jag var utomlands med henne. Vi sov i samma säng. I två veckor)
Så det blev ingen träning. Man kan ju inte träna själv. Så funkar det liksom inte. Blir man dissad av sin gymkompis är det lika bra att sitta hemma och knarka Polly och Tutti Frutti. Jaa, så är det.

What up now then? Jag sitter i sängen. Jag lyssnar på Oasis och vickar på tårna.  Har varit hemma sen fyra och under dessa sju timmar har jag gjort ... Absolut ingenting egentligen. Rufsat håret. Rotat i kylskåpet. Lyssnat musik. Tjuvätit från Paradisaskens undre lager. Plonkat gitarr. Och, av någon underlig anledning, lyssnat på Beatles. Nej, det är inte konstigt att jag lyssnar på Beatles, läs vidare. Av någon fantastiskt underlig anledning lyssnade jag på Beatles - på tyska.

Det var ...
Udda.

Och ja. Det ÄR dom.

Nu ska jag nog fortsätta med mitt segande. Funderar på att gå ut och rota lite i köket. Det finns god choklad i skafferiet... På det undre lagret. See ya!


Kommentarer
Postat av: Pauline

Jasså .. VEM DÅ ?! Jag måste träffa honom ;) hahaha

Postat av: Martina

oasis! :D

är du bra på gitarr förresten? jag köpte mig en för en sisådär två/tre år sedan men har aldrig riktigt tagit tag i spelandet än..

2009-01-09 @ 13:10:10
URL: http://reeadmymind.blogg.se/
Postat av: Anonym

jo jag vill börja som fan :) men svårt är det ju att lära sig själv.. kan några ackord och introt till "when you say nothing at all" haha.. har du ngt tips, eller förslag på vad jag ska börja med att lära mig?

2009-01-09 @ 14:40:23
URL: http://reeadmymind.blogg.se/
Postat av: Martina

jag kan A, D, A7, Am och E tror jag. men jag får det aldrig att låta som själva låten, hur vet man vilken takt man ska spela i och allt sånt? har aldrig förstått mig på det där :p

2009-01-09 @ 15:05:36
URL: http://reeadmymind.blogg.se/

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback