Sla-sla-slappdag

Idag har jag vaknat, och sen har jag funnits. Det är typ det.

Det vore enkelt att säga att jag inte fattar vart denhär dagen har tagit vägen, men jag vet precis. Jag vet precis vad jag har gjort. Jag har slackat. 

Vaknade i min ena säng klockan sex, låg där ett tag och snoozade tills jag var i någorlunda medvetande att inse att jag inte mådde sådär jättebra. Att jag inte var pigg fastän jag sovit över 13 timmar. (Jo, jag däckade ju i tid med Bolibompa igår) SMSade Jenny och förklarade min hälsosvacka, sen började jag. Började mitt högintensiva slöande.

Dagen har spenderats i mina båda sängar, periodvis, sen här i soffan. Jag har varit utanför dörren två gånger, den ena för att låna en bok som jag inte läste och den andra för att köpa godis.

Jag brukar inte ha såhär slappa dagar all by myself, brukar bli rastlös och springa hem till någon eller gå och träna eller gå ut med hunden, men idag har jag verkligen inte haft ett enda behov att göra något annat än bara ligga här i soffan och glo på One Tree Hill på one-tree-hill-episodes, bläddra i H&Mkatalogen och spela lite gitarr när kroppen lyckats skapa lite energi till sådant atletiskt.

(Ni ser, jag tillät mig till och med att skriva en mening som fyllde ett helt stycke)

Jag antar att det är så det är att vara hard working woman. Då vet man.


Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback