BHdilemman

Jag sitter här i mjukisar och peppar upp mig för ett varv till gymmet. Har precis letat igenom hela huset efter diverse överkroppsstötdämpning, ett problem som långsamt börjar torna upp sig som ganska stort dilemma i mitt liv.

Såhär va.

- Min BHstorlek finns i princip bara att beställa utomlands ifrån om man inte vill köpa strutformande tantBHar och sy in ca 20 centimeter runt bröstkorgen. Dessa BHar kostar minst dubbelt så mycket som vanliga från H&M och måste dessutom ha frakt = dyrt.

- Jag kan inte springa i bara sportBH, måste antingen ha på mig tre stycken eller ha en vanlig BH under. Eftersom att jag bara har två sportBHar blir det oftast det första alternativet = svettig BH.

- Jag har bara en BH.

Förstår ni mitt problem?


Ett stöd är i alla fall Jeanette, som av någon anledning - slumpmässiga genetiska missbildningar eller möjligtvis att vi ätit något underligt tillsammans när vi var små - sitter i samma situation. Letar efter samma storlek, som tydligen, eftersom att INGEN i det här landet verkar ha den, är helt sjukt ovanlig. Det hade inte varit så konsigt om vi haft 75B. Eller möjligtvis C. Men nä. 70E/F. Tack.

Vi kom fram till att i puberteten, när kroppen utvecklas och alla normala ungar är ute och springer och sportar och rör på sig, då satt vi inne på våra rum och åt godis.

Och vi trodde oss veta att godis inte var farligt ...


Kommentarer
Postat av: Anonym

om det är så jobbigt så kan man ju alltid göra bröstförminskning?

2009-03-14 @ 15:39:34
Postat av: Julia

Det är sant, tack för förslaget! Dessvärre tror jag att en sådan operation skulle kosta mer än alla BHar jag kommer att köpa i hela mitt liv, specialbeställda eller inte.

Postat av: Julia

Tur att de är lika stora i alla fall, annars går det ju inte ens att specialbeställa!



:)

2009-03-14 @ 17:30:38
URL: http://enjulia.blogg.se/
Postat av: Linda

min kusin har samma problem, det är värdelöst med det där! Fast hon hittade en underklädesbutik med väldigt hjälpsam personal som fixade det åt henne.



70C är tydligen en skum kompination med, finns nästan aldrig att få tag på. Morr på BH-tilverkare! >.<

2009-03-16 @ 03:19:06
URL: http://www.rosettflickan.blogspot.com/
Postat av: Julia

Verkligen! Jaa, men grejen är att de flesta som tror sig ha 75/80B egentligen passar bättre i en 70 C :P BHtillverkare suger :(

2009-03-16 @ 08:29:31
URL: http://enjulia.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Jag har 60E. Är 24 år och har hittills hittat EN affär i hela landet som säljer den storleken och även andra ovanliga. Den ligger i gamla stan, stockholm, och heter Gustav Melbin. Men ja, dyrt. Jävligt kompetenta är dom som jobbar där iaf.

2009-03-19 @ 00:21:25
Postat av: Mimmi

Igen. Och ja, dom är strutformade. Skulle gärna ha lite mindre höga men dom säger att det inte tillverkas i min storlek. Vad snackar du om utomlandsgrejen? :) TIPS??? Dom dödar jag för nämligen. Adda mig du eller nån som vet. svara inte vara här kommer antagligen inte hit igen ju

2009-03-19 @ 00:23:25
Postat av: Camille

HAHA!! skulle Du ha e/f-kupa??? hahaha vilket skämt, vad skulle du fylla ut dom med?

2009-03-26 @ 20:50:06

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback