Söndagggggggggggggggggggg.

Jag har missade samtal från ett Nynäshamnsnummer jag inte känner igen. Jag kollade upp numret på hitta.se men det var inget namn jag kände igen. Jag hatar sånt här.

För övrigt har det varit en väldigt seg söndag. Skulle ha följt med Louie på hopptävling men när jag vaknade hade jag ont i halsen och var täppt i näsan, och efter ett snabbt halvvaket samtal med mamma bestämde jag mig för att vara hemma och krya på mig idag.

Att krya på sig är nog det tråkigaste som finns. Man kan inte göra någonting. Äta. Lagra energi och irritation som kommer upp av att inte få utlopp för ovanstående. Sitta vid datorn. Där typ inget händer. Vad gör folk på söndagar? Jag hatar när man sitter och väntar på att något kul ska hända utan att det gör det.

Just nu sitter jag och distraheras av en diskussion som pågår ute i arbetsrummet, där mamma suttit och pluggat och sparat ett litet dokument över sitt stora arbete på trettiofem sidor. Min mamma har ganska mycket temperament, och det blir inte bättre av att pappa gått dit för att "hjälpa" henne, men i stället pratar med sträng, kall och beskyllande röst och säger "jag föreslår att du låter mig sitta där".

Jag är en aning irriterad. Jag måste nog härifrån nu.


Kommentarer

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback