Feber kan förvirra en människas uppfattning om mängden nödvändiga ord för att berätta någonting.

Hon har gjort det igen. Blivit sjuk alltså. Det började i fredags med konstant nysande och jag vågade knappt göra någonting i helgen i rädsla för att det skulle bryta ut, vilket det gjorde på fredag-måndagnatten. Roligt. Igår var jag hemma. Att vara hemma suger när alla andra är i skolan.

I morse vaknade jag klockan halv sex och kunde inte somna om. Hade legat och yrat hela natten i ett halvvaket tillstånd. Klockan elva hade jag tandläkartid så jag bunkrade upp med näsdukar och satte mig på tåget. Efter att med upprepade sitta-för-sig-själv-och-småfnissa-och-se-allmänt-efterbliven-ut (orsakade av ett sms från Borka som i mitt halvfebriga tillstånd verkade otroligt kul) ha skämt ut mig inför alla i det knäpptysta väntrummet vågade jag mig in till tandreglerarnas residens för att spänna rälsen. Min tandläkare varnade mig för att det kunde göra ont och bli svårt att äta.

Ni som inte har haft tandställning kanske inte förstår allvaret i detta, men jag kan förklara lite basically att 1) tandläkare är utan undantag sadister och 2) de säger aldrig att det ska göra ont. Det gör det alltid. Vad kommer det då att göra när det faktiskt säger att det ska göra det? 

När jag kom hem från Haninge efter att ha tagit tandreglerarens råd och ätit inom en timme (mötte Mia på en snabb Nacho De Luxe på Taco Bar) begav jag mig till tåget och åkte sedan hem mot Nynäs. I mitt sällskapssjuka tillstånd verkade det otroligt klokt att åka till skolan även om jag bara skulle hinna till en lektion, som var idrott. Här insåg jag faktiskt att jag inte var tillräckligt frisk även om jag ville det, och tillbringade tiden i cafeterian med Malin och Borka i stället. Jeanette kom och påminde mig om att jag lovat att följa med henne och ta vaccin mot livmoderhalscancer. Jag gjorde det. Vi gick från gymnasiet till centrum. Sen gick vi in på Euro Sko och plågade oss själva med att spana in underbara gladiatorsandaler. Sen gick vi in på Kicks. Där gick vi från sminkhyllan till håravdelningen. Sen tillbaka. Sen in bland nagellacken. Sen gick vi in i nya gallerian. Vi hittade inte där så vi gick snabbt ut igen. Då var det dags att gå till Ungdomsmottagningen och då gjorde vi det. Sen gick jag hem.

Egentligen hade det räckt med att jag skrev "jag har flängt runt en del idag för att jag ville/trodde att jag skulle vara frisk. Jag var tydligen inte det och nu mår jag sämre än igår. I morgon har vi terminsuppspel. Jag ska sjunga. Det ska bli jättekul och känns väldigt passande. Mitt immunförsvar finns verkligen där när jag behöver det."


Kommentarer
Postat av: emma

haha "fisk"

... "akvariefisk"

Postat av: Nettis

Du skulle bara våga lämna mig ensam på textkomunikationen!

2009-03-31 @ 20:02:23

Kommentera:

Jag heter:
Kom ihåg mig

MSN:

URL:

Min kommentar:

Trackback